ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه به ائتلاف نظامی ضد داعش در سوریه پیوست

ترکیه سرانجام به اصرار آمریکا برای مشارکت نظامی در ائتلاف ضد داعش پاسخ داد. نخستین عملیات نیروی هوایی ترکیه در این ائتلاف، جمعه ۲۸ اوت و پس از معرفی کابینه انتقالی انجام شده است.

ترکیه سرانجام به اصرار آمریکا برای مشارکت نظامی در ائتلاف ضد داعش پاسخ داد. نخستین عملیات نیروی هوایی ترکیه در این ائتلاف، جمعه ۲۸ اوت و پس از معرفی کابینه انتقالی انجام شده است.

خبرگزاری «آنادولو» به نقل از وزارت دفاع ترکیه خبر داد که مواضع داعش در سوریه از سوی جنگنده‌های این کشور بمباران شده‌اند. ترکیه تاکنون عملیات نظامی را بیش از همه، علیه واحدهای کرد پیش می‌برد که با داعش می‌جنگند.

یک هفته پیش‌تر، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، با براز نارضایتی از موضع ترکیه، از اعضای ناتو خواسته بود به تعهدات خود در مبارزه با داعش و مشارکت نظامی بیشتر علیه «دولت اسلامی» عمل کنند. وزیر دفاع آمریکا گلایه کرده بود که داعش هم‌چنان قادرست نیروهای خود را از مرز ترکیه وارد سوریه کند.

ترکیه پس از مخالفتی طولانی، سرانجام در ماه ژوییه به آمریکا اجازه داد که از پایگاه هوایی اینجرلیک برای پرواز جنگنده‌های خود و بمباران مواضع داعش در سوریه استفاده کند.

نیروی هوایی ترکیه در ماه ژوییه حملاتی علیه داعش انجام داده بود اما سوی عمده بمباران‌ها، مواضع نیروهای ‌پ‌ک‌ک بود. این حملات پس از یورش امنیتی و بازداشت‌های گسترده‌ای صورت گرفتند که دولت ترکیه با اتکاء به سوءقصد خونین سوروچ صورت داد. ترکیه در حالی به قرارگاه‌های پ‌ک‌ک حمله کرد که شاخه سوری پ‌ک‌ک در کردستان سوریه (ی‌پ‌گ) در شمال سوریه به نبرد با داعش سرگرم است.

ترکیه ماه‌ها و به ویژه در دوران محاصره کوبانی، نسبت به مسائل اعلام «بی‌طرفی» می‌کرد اما اینک وزارت دفاع ترکیه گفته‌ است که داعش تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور است و ترکیه برای مقابله با این تشکیلات تروریستی عزم دارد. چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه ۲۴ اوت گفته بود به‌زودی ارتش این کشور و آمریکا حملات هوایی گسترده‌ای را علیه مواضع داعش در شمال سوریه پیش خواهند برد.

نخستین مشارکت ترکیه در عملیات ائتلاف جهانی ضد داعش، ساعاتی پس از تایید دولت انتقالی این کشور انجام شده که در آن، دو وزیر از حزب اتحاد دمکراتیک خلق‌ها شرکت دارند. این حزب چپ‌گرا، حامی کردهاست و در انتخابات پارلمانی اخیر، ۸۱ نماینده به مجلس فرستاده است. از آن جا که حزب حاکم «عدالت و توسعه» نتوانست شریکی ائتلافی برای تشکیل دولت بیابد، انتخابات پارلمانی زودهنگام در اول نوامبر ۲۰۱۵ برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.