ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج چهار تن از کارگران اعتصابی معدن «آق‌دربند» سرخس

چهار تن از کارگران معدن «خاور آق‌دربند» سرخس که در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای‌شان دست به اعتصاب زده بودند از کار اخراج شدند.

چهار تن از کارگران معدن «خاور آق‌دربند» سرخس که در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای‌شان دست به اعتصاب زده بودند از کار اخراج شدند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) دو نفر از کارگران اخراجی از نمایندگان صنفی کارگران بودند و دو نفر دیگر از کارگران رسمی و قراردادی این معدن.

کارگران معدن «آق‌دربند» که ۱۶۵ نفر هستند در سال جاری پنج ماه است دستمزد نگرفته‌اند و نیمی از آن‌ها ۵۰ درصد دستمزد ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، اسفند و عیدی و پاداش سال ۹۲ و ۵۰ درصد دستمزد ماه‌های اردیبهشت و حقوق کامل بهمن و اسفند سال ۹۳ را دریافت نکرده‌اند.

همچنین دفترچه بیمه‌های کارگران نیز به دلیل افزایش حجم مطالبات سازمان تأمین اجتماعی تمدید نمی‌شود و خود کارگران با هزینه شخصی لباس و کفش ایمنی مورد نیازشان را تهیه می‌کنند.

به همین دلایل کارگران از روز شنبه ۲۴ مرداد دست به اعتصاب زدند و یک هفته بعد در روز شنبه ۳۱ مرداد به مدت یک ساعت در مقابل ساختمان فرمانداری سرخس تجمع کردند.

اخراج چهار کارگر در پی این اقدامات اعتراضی صورت گرفته و کارگران اخراجی نیز از طریق هیأت تشخیص حل اختلاف برای بازگشت به کار خود اقدام کرده‌اند.

به‌گفته کارگران معدن «آق‌دربند» با وجود این‌که وضعیت فروش و تولید این شرکت معدنی مطلوب است اما در سال جاری تولید کاهش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.