ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش یکی دیگر از معابد پالمیرا را نابود کرد

بخشی از معبد «بل» در پالمیرا با دو هزار سال قدمت با خاک یکسان شده و تنها ستون‌های بیرونی آن پابرجا مانده‌اند. این عبادتگاه در سال ۳۲ قبل از میلاد بنا شده بود.

معبد «بل» در پالمیرا با دو هزار سال قدمت، طی انفجار منهدم شده است. بخشی از معبد با خاک یکسان شده و تنها ستون‌های بیرونی آن پابرجا مانده‌اند. این عبادتگاه در سال ۳۲ قبل از میلاد بنا شده بود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ساکنان محلی از انفجاری مهیب در معبد بل خبر داد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) نیز خبر تخریب معبد بل را تایید کرده اما جزییات آن را روشن نساخته است. به دلیل انسدادهای خبری در مناطق تحت تصرف داعش در سوریه، امکان دریافت خبرهای کاملا موثق از منطقه وجود ندارد.

معبد باستانی بل با نزدیک به چهار هکتار وسعت، بزرگ‌ترین مجموعه تاریخی در شهر تاریخی پالمیرا بود. این معبد به نام یکی از خدایان شام ساحته شده و به تدریج گسترش یافته بود.

خبر تخریب معبد بل، چند روز پس از منفجر کردن معبد بعل شمین منتشر می‌شود. یونسکو نابودی این معبد کهن بازمانده از دوران پیش از میلاد را به عنوان جنایت جنگی محکوم کرد.

شبه‌نظامیان داعش، پیش‌تر خالد اسعد، سرپرست ۸۲ ساله کاوش‌های باستان‌شناسی پالمیرا را پس از مدتی اسارت گردن زده و جسد او را برای مدتی به ستون یکی از بناهای باستانی آویخته بودند.

پالمیرا در ۲۱۰ کیلومتری دمشق و در استان حمص واقع شده است. این شهر در دوران باستان، بین‌النهرین را به شمال سوریه متصل می‌کرد. ویرانه‌های متعدد این شهر در سال ۲۰۱۳ توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی در معرض انقراض قرار گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.