ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار اتاق بازرگانی نسبت به رکود و بحران تقاضا

رئیس اتاق بازرگانی تهران وضعیت اقتصادی موجود را خطرناک می‌خواند. او می‌گوید دولت به دلیل رکود، مطالبات پیمانکاران را نداده و این به اخراج نیروی کار انجامیده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران وضعیت اقتصادی را خطرناک خواند و از بحران تقاضا خبر داد. او می‌گوید دولت به دلیل رکود، مطالبات پیمانکاران را نداده و این موجب اخراج نیروی کار شده است.

مسعود خوانساری، در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از کاهش بودجه عمرانی، افت ۸/ ۱۵درصدی صادرات، افت ۸درصدی تولیدات صنعتی، افت ۱۲درصدی فروش صنایع و افزایش ۴درصدی ذخایر انبارهای تولیدی در سال ۹۴ خبر داد. او این ارقام را نشانه‌های پنچ‌گانه رکود اعلام کرد.

خبرگزاری «تسنیم»، سه‌شنبه ۱۰ شهریور به نقل از خوانساری نوشت براساس آمار بورس و کارگاه‌های تولیدی، تولید صنعتی ۸ درصد و فروش ۱۲ درصد در این مدت کاهش داشته است. خوانساری گفته که به دلیل رکود حاکم بر بازار و افت تقاضا، ۴درصد بر ذخیره انبارهای تولیدی افزوده شده است: «به دلیل رکود، مطالبات پیمانکاران از سوی دولت پرداخت نشده و این موجب اخراج برخی نیروهای کار شده که می‌تواند مشکلات را بیشتر کند.»

رئیس اتاق بازرگانی تهران نسبت به وضعیت اقتصادی خطرناک کشور هشدار داده و از دولت خواسته که مشکلات را حل و فصل کند.

خوانساری گفته که ۳۰ کمیته برنامه‌ریزی در دولت مشغول کارند و ستادی در اتاق بازرگانی ایران برای هماهنگی با این کمیته‌ها تشکیل شده تا مسائل مربوط به کسب و کار با همکاری دولت و بخش خصوصی عملیاتی شود.

این هشدار در حالی داده می‌شود که توسعه اقتصادی جزء اولویت‌های دولت یازدهم بر شمرده می‌شود و پس از توافق هسته‌ای نیز امیدواری‌ زیادی نسبت به تغییر سریع شرایط اقتصادی وجود داشت. اینک به نظر می‌رسد حباب خوشبینی‌ها ترکیده است.

موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی گزارش داده که اقتصاد ایران در آغاز نیمه دوم سال‌جاری همچنان با مساله رکود و کاهش رشد اقتصادی روبرو خواهد بود و چنانچه اقدام ویژه‌ای همانند رفع عملی تحریم‌های اقتصادی و مالی صورت نگیرد، نمی‌توان به خروج از وضعیت موجود در کوتاه مدت امیدوار بود.

یشنهاد این موسسه برای خروج از وضعیت رکود، تحریک تقاضا و افزایش صادرات است. اما ایران نمی‌تواند به سرعت سهم از دست رفته خود در بازار نفت را به دست آورد و از طرف دیگر، بهای نزولی نفت، درآمدها را بیش از پیش نیز کاهش داده است.

بانک جهانی در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده که رفع تحریم‌های اقتصادی ایران به کاهش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی منجر می‌شود. علت این امر، افزایش میزان عرضه عنوان شده که به کاهش ۱۰دلاری در هر بشکه می‌انجامد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ada

    بخشی از رکود کاملا بدیهی است. حتی بدون تحریم هم خواهد بود چون: 1- دستمزد پایین است. ارزش پول ملی در عرض چند ماه سه برابر کاهش یافت ولی سال بعد 20 در صد افزایش دستمزد دادند! در نتیجه قدرت خرید اکثریت جامعه که حقوق بگیر هستند دو سوم کاهش یافت! در نتیجه حتی بازار خوراک و پوشاک و مسکن نیز تحت تاثیر کاهش تقاضا قرار گرفت. 2- گران فروشی، معضل اصلی است. وقتی تا حدود 200 درصد یعنی دوبرابر هزینه تولید بنگاه خودروساز شبه دولتی دارد برای ابوطیاره هایش از مردم میگرد دیگر چه انگیزه و توانی برای بازا تقاضا میماند. 3-در کنار فساد اقتصادی، کمی درامد و گران فروشی باعث رکود میشود حتی بدون تحریم! توجه این کامنت در سایت الف در مورد گران فروشی خودروساز شبه دولتی! ============================= طبق مصوبه مجلس محترم نرخ مالیات برارزش افزوده درسال93برابربا8درصداست لطفا محاسبه کنید: 8درصدچه عددی میشود 11838732 ریال؟(یعنی ارزش افزوده ای که در فاکتوراست) بایک تناسب ساده که محاسبه کنیم آن عدد147984150ریال میشود ومبلغ147984150ریال همان ارزش افزوده یا سود یکدستگاه پزو405است که در فاکتور، مالیات برارزش افزوده آن را 11838732ریال درج کرده اند واگرمبلغ ارزش افزوده یعنی 147984150ریال را از خالص بهای کارخانه مندرج در فاکتوریعنی223372297ریال کسرکنیم قیمت تمام شده یکدستگاه پژو405فروخته شده از تفاضل خالص بهای کارخانه مندرج درفاکتور و ارزش افزوده محاسبه شده به مبلغ 75388147 ریال بدست می آید دقت کنید قیمت تمام شده یکدستگاه پژو405برای خودروساز، براساس اطلاعاتی که خودشان در فاکتورفروش درج کرده اند 75388147 ریال است که آنها آن را 258000000 ریال میفروشند!!! =============================== http://alef.ir/vdca6unua49no61.k5k4.html?292118