ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پدر آیلان، کودک سوری غرق‌شده، به کوبانی بازگشت

عبدالله کوردی، پدر آیلان، کودک سوری که تصاویر جنازه او بر ساحل ترکیه جهان را تکان داد، روز جمعه، ۴ سپتامبر / ۱۳ شهریور برای به خاک سپاری اعضای خانواده‌اش به کوبانی بازگشت.

عبدالله کوردی، پدر آیلان، کودک سوری که تصاویر جنازه او بر ساحل ترکیه جهان را تکان داد، روز جمعه، ۴ سپتامبر / ۱۳ شهریور برای به خاک سپاری اعضای خانواده‌اش به کوبانی بازگشت.

عبدالله کوردی: تنها چیزی که می‌خواهم این است که درد و رنجی که در سوریه کشیدیم پایان یابد و صلح در آن‌جا دوباره حاکم شود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالله کوردی روز جمعه با تابوت‌های آیلان کوچک، برادر پنج ساله او و همسرش به شهر مرزی «سوروچ» ترکیه در فاصله ۱۵ کیلومتری کوبانی، رفت و سپس از مرز عبور کرد تا به کوبانی برسد.

هر سه عضو خانواده عبدالله کوردی به هنگام ترک ترکیه برای رسیدن به جزایر یونان در دریا غرق شدند.

پدر غمگین خانواده شامگاه پنج‌شنبه پیش از انتقال جنازه‌های فرزندان و همسرش به جنوب شرق ترکیه، در استانبول گفت: «به‌عنوان یک پدر که فرزندانش را از دست داده، دیگر چیزی ندارم که به‌خاطر آن در دنیا بمانم. تنها چیزی که می‌خواهم این است که درد و رنجی که در سوریه کشیدیم پایان یابد و صلح در آن‌جا دوباره حاکم شود.»

عبدالله کوردی اظهار امیدواری کرد که جهانیان با چنین فاجعه‌ تکان‌دهنده‌ای از وضعیت پناهجویان آگاه شوند.

مقامات کوبانی گفته‌اند، آماده‌اند تا اعضای خانواده کوردی را با مراسمی ویژه همچون یک «شهید کوبانی که جان خود را برای گریز از جنگ فدا کردند»، به خاک بسپارند.

تصویری که جهان را تکان داد: آیلان بر شن‌های ساحل بودروم

برخی از نمایندگان پارلمان ترکیه نیز برای شرکت در مراسم خاکسپاری به کوبانی رفته‌اند.

پدر آیلان روز پنج‌شنبه توضیح داد که چگونه همسر و پسرانش به‌همراه ۹ پناهجوی سوری دیگر به‌هنگامی که قایق‌شان غرق شد جان دادند. آن‌ها قصد داشتند خود را به جزایر یونان برسانند تا از آن‌جا به سمت اروپا بروند.

جنازه آیلان سه ساله صبح روز چهارشنبه ۲ سپتامبر / ۱۱ شهریور بر روی شن‌های ساحل بودروم ترکیه پیدا شد. او به روی صورت خود بر شن‌های ساحل آرام گرفته بود، گویی به خواب عمیقی فرو رفته بود.

پس از این حادثه پلیس ترکیه چهار نفر از قاچاقچیان مظنون را که همه اهل سوریه بودند، دستگیر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    باعث و بانی بدبختی و اوارگی مردم سوریه در درجه ی اول بشار اسد وحشی و جنایتکاره در درجه ی دوم حامیانش خامنه ای و پوتین و اما از همه مهمتر اوباما که در حالیکه یک شبه میتوانست کار بشار اسد ادمکشو تموم کنه بنا به درخواست خامنه ای اینکارو نکرد خامنه ای بهش گفت به بشار اسد حمله نکن تا من زهر اتمیو سر بکشم اوباما هم قبول کرد اما خامنه ای سر اوباما کلاه گذاشت با این ترفند هم از سقوط بشار اسد جلوگیری کرد و هم به پولهای بلوکه شدش رسید و هم مخفیانه سراغ بمب اتم هم خواهد رفت اگر همون موقع اوباما بشارجنایتکارو سرنکون میکرد دیگر نه داعشی وجود داشت و نه جبهه النصره و اینهمه هم از مردم سوریه جانشونو از دست نمیدادنو اواره نمیشدن....