ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیراندازی در تاجیکستان: هشت پلیس و ۹ مهاجم کشته شدند

روز جمعه ۴ سپتامبر / ۱۳ شهریور در دو درگیری مسلحانه در نزدیکی شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان هشت پلیس و ۹ مهاجم کشته شدند.

روز جمعه ۴ سپتامبر / ۱۳ شهریور در دو درگیری مسلحانه در نزدیکی شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان هشت پلیس و ۹ مهاجم کشته شدند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نخستین درگیری بامداد روز جمعه در مقابل یک مرکز پلیس دوشنبه رخ داد و دومین درگیری نیز در برابر یک پاسگاه پلیس در «وحدت»، واقع در ۱۰ کیلومتری دوشنبه، به‌وقوع پیوست.

یک منبع آگاه در پلیس ابتدا از کشته شدن هشت مأمور پلیس و زخمی شدن پنج مأمور دیگر خبر داد. وزارت کشور تاجیکستان آمار کشته‌شدگان نیروهای پلیس را تأیید نکرد اما گفت دو مهاجم کشته شده‌اند.

غروب جمعه مقام‌های تاجیکی از مرگ هشت مأمور پلیس و ۹ مهاجم خبر دادند.

سخنگوی دولت به خبرگزاری فرانسه گفته است مهاجمان کشته‌شده به نظر می‌رسد غیرنظامی بوده‌اند اما این احتمال را رد نکرد که در میان آن‌ها افرادی از نیروی انتظامی نیز بوده‌اند.

سخنگوی دولت همچنین گفت این افراد از سوی عبدالحلیم نظرزاده، معاون وزیر دفاع رهبری می‌شده‌اند.

وزارت دفاع اعلام کرد که نظرزاده کمی پس از این حملات از مقام خود برکنار شد. این وزارتخانه بدون آن‌که جزئیات بیشتری ارائه دهد گفت این تصمیم «در ارتباط با ارتکاب جرم» گرفته شده است.

دولت تاجیکستان می‌گوید در زمان جنگ خونین داخلی بین قدرت مرکزی و شورشیان مسلمان در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ که ۱۵۰ هزار کشته بر جای گذاشت، عبدالحلیم نظرزاده در میان نیروهای اپوزیسیون متحد، متشکل از دمکرات‌ها و اسلامگرایان می‌جنگیده است.

به‌گفته دولت تاجیکستان پس از پایان جنگ داخلی در سال ۱۹۹۷، معاون وزیر دفاع به حزب نهضت اسلامی تاجیکستان (IRPT)، تنها حزب قانونی اسلامگرا در این کشور، پیوست.

این حزب هفته گذشته به‌دلیل آن‌چه ارتباط با گروه «دولت اسلامی» (داعش) عنوان گردید، از سوی مقام‌های تاجیکی ممنوع اعلام شد.

پس از این تصمیم دولت، ناظران از احتمال رادیکال شدن اپوزیسیون سخن گفتند.

دولت تاجیکستان اعلام کرده است که از زمان ظهور داعش، ۶۰۰ تاجیک به این گروه پیوسته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.