ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا با ناو جنگی به شکار قاچاقچی‌ها در مدیترانه می‌رود

از ماه اکتبر، هفت کشتی جنگی و یک ناو هواپیمابر روانه مدیترانه می‌شوند. عملیات مسلحانه علیه قاچاقچی‌ها با پهپاد و زیردریایی پشتیبانی خواهند شد.

از ماه اکتبر هفت کشتی جنگی و یک ناو هواپیمابر برای کنترل تحرکات قاچاقچی‌ها روانه مدیترانه می‌‌شوند. آلمان نیز در این ماموریت مشارکت خواهد داشت.

ناوچه آلمانی «اشلویگ هولشتاین»

دولت آلمان در چارچوب ماموریت اتحادیه اروپا موسوم به «EUNAVFOR MED» در عملیات شکار قاچاقچی‌ها در مدیترانه حضور فعال خواهد داشت. این تصمیم برای قانونی شدن، نیاز به تصویب مجلس فدرال آلمان دارد.

دو ناوچه ارتش آلمان در این ماموریت حضور خواهند داشت. هدف چنین عملیاتی، جلوگیری از کاسبی قاچاقچی‌ها و اقدامات سودجویانه‌ای است که به بهای جان آوارگان تمام می‌شود. این ماموریتی است که استفاده از سلاح برای مواجهه با قاچاقچی‌ها و واسطه‌ها را مجاز می‌داند و به همین نیازمند مصوبه قانونی در مجلس است.

طبق تصمیم دولت آلمان، دو ناوچه آلمانی با ۳۰۰ تفنگدار دریایی در جنوب مدیترانه فعالیت خواهند کرد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه (چهارم سپتامبر/۱۳ شهریور) اعلام کرد که فاز دوم ماموریت EUNAVFOR MED» در کمنر از یک هفته به جریان می‌افتد.

فاز نخست این ماموریت از ماه ژوئیه آغاز شده بود وبه نجات پناهجویان و اقدامات تجسسی محدود می‌شد. دریادار کردندینو، فرمانده ایتالیایی عملیات EUNAVFOR MED گزارش اطلاعات مربوط به ساختارها و شبکه‌های قاچاق انسان در مدیترانه را اواخر اوت به مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل ارائه کرده بود.

در ماموریت جدید، قرار است کشتی‌های مستقر در مدیترانه از چهار فروند به هفت فروند افزایش یابند. یک زیردریایی و چندین هواپیمای تجسسی بدون سرنشین نیز کنترل تحرکات باندهای قاچاق را پشتیبانی خواهند کرد. جزییات بیشتر این ماموریت، قرار است در کنفرانسی ویژه در  ۱۶ سپتامبر اعلام شود.

مجلس آلمان، بررسی جوانب این ماموریت را از  ۲۴ سپتامبر شروع می‌کند. بریتانیا، فرانسه و ایتالیا، از جمله کشورهایی هستند که بر شکار  قاچاقچی‌ها در مدیترانه در چارچوب ماموریت اتحادیه اروپا اصرار می‌ورزند.

مبنای قانونی این عملیات، کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل در سال ۱۹۸۲ و پروتکل الحاقی مقابله با قاچاق پناهجویان در سال ۲۰۰۰  است.

طیق آمار سازمان ملل متحد، از شروع سال جدید میلادی تا کنون، بیش از ۳۰۰ هزار نفر راه پرخطر مهاجرت از طریق دریای مدیترانه به اروپا را برگزیده‌اند. حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها در این راه جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.