ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ایران «ستاد اقتصادی پساتحریم» تشکیل شد

ستاد پسا تحریم قرار است هر آنچه که بخش خصوصی بايد بعد از تحريم انجام دهد را در يک چارچوب مشخص کند. همچنین این ستاد می‌کوشد تا بانک اطلاعاتی تجار را ایجاد کند.

ابراهیم بهادرانی، دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران از تشکیل ستاد اقتصادی پساتحریم در بخش خصوصی خبر داد.

ابراهیم بهادرانی مسئول تشکیل این ستاد به خبرگزاری مهر گفت: «مأموريت اصلی ستاد پساتحريم اين است که هر آنچه که بخش خصوصی بايد بعد از تحريم انجام دهد را در يک چارچوب مشخص کند.»

این چارچوب مواردی همچون دعوت از هيأت‌های خارجی و هماهنگ کردن شريک‌های تجاری، دادن اطلاعات به خارجی‌ها، آماده کردن اقتصاد و شرکت‌های ايرانی برای سرمايه گذاری مشترک با خارجی‌ را در بر می‌گیرد.

بهادرانی درباره نحوه عملکرد این ستاد توضیح داد: «در حال حاضر پرسشنامه‌هایی برای شرکت های ایرانی ارسال شده تا اطلاعات آن‌ها جمع‌آوری شده و حیطه‌های مختلف کاری دسته‌بندی شود تا در نهایت بتوانیم "بانک اطلاعاتی تجار" را برای ارائه به خارجی‌ها ارائه کنیم.»

او اعلام کرد با بهره‌مندی از بانک اطلاعاتی تجار می‌توانیم به جای مذاکره با يک شرکت، با چند شرکت وارد مذاکره شویم.

دبیر ستاد اقتصادی پسا تحریم در ادامه گفت: این ستاد شامل بخش‌ها و کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته «مقررات‌زدایی و سرمایه‌گذاری خارجی» است.

بهادرانی ضمن اشاره به عدم حضور هیچ عضوی از دولت در این ستاد گفت: ستاد اقتصادی پساتحريم بنا دارد تا آنچه که به عنوان مشکل در زمينه‌های اقتصادی و مذاکره با خارجی‌ها وجود دارد را رفع کند.

پیشتر در دوره دوم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد در ایران «ستاد تدابیر ویژه مقابله با تحریم» تشکیل شده بود که این ستاد با روی کار آمدن دولت یازدهم عملاً کارکرد خود را از دست داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    کسانیکه کلاغ را میخواهند رنگ بزنند و بعنوان قناری جا بزنند و بگویند توافق هسته ای ٬ رفاه و صلح و ازادی را برای مردم ایران ببار میاورد بدانند که مردم ایران سی و هشت سال زیر فشار خفقان و فساد بوده اند و میدانند اینها از سرکوب و چپاول اموال مردم در داخل و صدور بمب و موشک و دخالت در کشورهای منطقه دست بر نخواهند داشت