ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مولاوردی: بیش از ۴۰ درصد زنان تحصیلکرده بیکار هستند

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده اعلام کرد که بیکاری در میان زنان با تحصیلات دانشگاهی بالای ۴۰ درصد است.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده اعلام کرد که بیکاری در میان زنان با تحصیلات دانشگاهی بالای ۴۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، شهیندخت مولاوردی روز یکشنبه ۱۵ شهریور / ۶ سپتامبر در همایشی درباره زنان و اشتغال، مهم‌ترین چالش اقتصادی ایران را معضل بیکاری دانست و گفت بیکاری به‌ویژه در مورد دختران فارغ‌التحصیل و زنان سرپرست خانوار به‌چشم می‌خورد.

مولاوردی گفت: «[ما] با بیکاری بالای ۴۰ درصد در میان زنان دارای تحصیلات دانشگاهی روبه‌رو هستیم.»

او از رشد تحصیلات دانشگاهی دختران در دهه‌های اخیر گفت و در همین حال افزود در زمینه تبدیل این دانش‌آموختگان به نیروی انسانی هنوز جمهوری اسلامی موفق عمل نکرده است.

معاون رئیس‌جمهور ایران گفت: «روند رو به رشد زنان سرپرست خانوار و زنانه‌شدن فقر جای چون و چرا برای قرار دادن این زنان در اولویت صف اشتغال نمی‌گذارد.»

سهیلا جلودارزاده، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان و خانواده، نیز چند ماه پیش گفته بود که «زنان ۶۴ درصد فارغ‌التحصیلان در سراسر ایران را تشکیل می‌دهند، اما تنها درصد ناچیزی از آنان مشغول کار می‌شوند.»

کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه ایران نیز گفته بود که نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان ایران بالاتر از متوسط کشوری، و بیکاری در میان زنان تحصیلکرده ۲/۵ برابر مردان است.

مرداد سال جاری مرکز آمار ایران نتایج آمارگیری زمستان ۹۳ را منتشر کرد. این آمار نیز نشان می‌داد که نرخ بیکاری زنان جوان در ۲۰ استان ایران بالای ۴۰ درصد است.

۹ استان دارای نرخ بیکاری بیش از ۴۰ درصد، شش استان با بیش از ۵۰ درصد، سه استان دیگر با بالغ بر ۶۰ درصد و دو استان نیز دارای نرخ بیکاری زنان جوان بالای ۷۰ درصد هستند.

نرخ بیکاری زنان جوان در مناطق شهری ۵۴.۵ و در مناطق روستایی ۲۴.۸ درصد اعلام شده است.

این در حالی است که  ۶۰ درصد ورودی‌های دانشگاه‌های کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.