ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار دو گلزن تیم ملی فوتبال ایران به‌دلیل خالکوبی‌

اشکان دژاگه و سردار آزمون دو گلزن تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار با تیم ملی گوام به دلیل خالکوبی‌هایی که بر دست‌های خود داشتند به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شدند.

اشکان دژاگه و سردار آزمون دو گلزن تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار با تیم ملی گوام به دلیل خالکوبی‌هایی که بر دست‌های خود داشتند به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شدند.

اشکان دژاگه، بازیکن آلمانی ـ ایرانی‌تبار چهار سال است که برای تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند.

به‌گزارش روزنامه ۹۰ کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران از سردار آزمون و اشکان دژاگه خواسته است تا درباره خالکوبی‌شان توضیح دهند.

در دیدار ایران و گوام، اشکان دژاگه که همیشه پیراهن آستین بلند می‌پوشید تا خالکوبی‌های دست‌هایش معلوم نباشد، با آستین کوتاه وارد میدان شد. سردار آزمون هم در این دیدار روی مچ دو دست‌اش نوشته‌هایی را خالکوبی کرده بود.

در ایران برخلاف بسیاری از کشورها مقامات فدراسیون فوتبال به ظاهر بازیکنان نیز کار دارند و بر آن نظارت می‌کنند. بسیاری از بازیکنان جهان آن‌طور که دوست دارند و سلیقه شخصی خودشان است در میدان‌ها ظاهر می‌شوند و خالکوبی نیز یکی از متداول‌ترین نمودهای آن در بین فوتبالیست‌هاست.

دژاگه و آزمون قرار است پس از دیدار ایران با هندوستان در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی که قرار است فردا، سه‌شنبه ۱۷ شهریور / ۸ سپتامبر در هند برگزار شود به کمیته اخلاق بروند. در صورتی که پس از این دیدار آن‌ها به‌دلیل بازی‌های باشگاهی خود نتوانند به ایران بازگشته و در کمیته اخلاق حاضر شوند، افشین پیروانی، سرپرست تیم ملی باید به جای آن‌ها در کمیته اخلاق حضور یابد.

سردار آزمون بازیکن جوان، یکی از گلزن‌های تیم ملی فوتبال ایران است. او از سال گذشته به تیم ملی پیوست

علی‌اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق هفته پیش گفته بود: «آدم با شخصیت خالکوبی نمی‌کند و خالکوبی مخصوص زندانیان و آدم‌های بی‌فرهنگ و بی‌شخصیت است.»

او روز یکشنبه ۱۵ شهریور در گفت‌وگو با سایت «کاپ» ضمن تأیید احضار دژاگه و آزمون به کمیته اخلاق گفت: «داشتن خالکوبی روی بدن بازیکنان ضد فرهنگ ایرانی است و موجبات تخریب فرهنگ را در جامعه به‌وجود می‌آورد.»

محمدزاده افزود: «ما از سال گذشته برخورد آرامی را با افرادی که روی بدنشان خالکوبی انجام دادند داشتیم و حتی در فصل جاری هم تذکرات لازم را به آن‌ها دادیم. اما از این پس تصمیم گرفتیم با افرادی که به دستورالعمل‌های کمیته اخلاق عمل نمی‌کنند برخورد جدی کنیم.»

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران درباره این‌که اشکان دژاگه در خارج از ایران بزرگ شده و فرهنگ متفاوتی دارد، گفت: «ما یک سال و نیم است که با این افراد از جمله دژاگه مدارا می‌کنیم اما قرار نیست این مدارا همیشه ادامه داشته باشد.»

تیم ملی فوتبال ایران روز پنج‌شنبه ۱۲ شهریور / سوم سپتامبر در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه D آسیا مقابل تیم ملی گوام قرار گرفت و با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد. در این دیدار اشکان دژاگه یک گل و سردار آزمون دو گل به‌ثمر رساندند.

در این گروه تیم ملی عمان با ۶ امتیاز از دو بازی در رتبه نخست قرار دارد و گوام با ۶ امتیاز از سه بازی و به علت تفاضل گل کمتر در رتبه دوم. ایران نیز با چهار امتیاز از دو بازی سوم است. ترکمنستان و هند چهارم و پنجم هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهربون

    خالکوبی کاری چندش آور است. درست است که حکومت ایران به همه چیز آدم کار دارد از اپیلاسیون گرفته تا عقاید و اندیشه مردم. اما ما هم نباید هر کار احمقانه ای را به عنوان سلیقه و دوست داشتن و غیره تایید کنیم. به نظر من اینها را به جای کمیته اخلاق باید به  مرکز روان-درمانی احضار میکردند.

  • علی

    اقدام کمیته اخلاق کاملا درست بوده این ها الگوهای جوان ایرانی هستند

  • Farid

    گروه داعشی در همه مسایل دخالت میکند......