ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای: تصویب برجام در مجلس به صلاح نیست

حمید بعیدی‌نژاد، یک عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران می‌گوید که تصویب توافق هسته‌ای در مجلس «به صلاح نیست.»

حمید بعیدی‌نژاد، یک عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران می‌گوید که تصویب توافق هسته‌ای در مجلس «به صلاح نیست.»

حمید بعیدی‌نژاد: این‌که برجام در مجلس برود که رد بشود یا تصویب و یا این‌که اساساً مجلس در این کار ورود نکند هیچگاه مد نظر ما نبوده است

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، بعیدی‌نژاد گفته دولت نگران این است که با تصویب برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در مجلس، تعهدات سیاسی و داوطلبانه به تعهدات الزام‌آور تبدیل شود.

او افزوده: «واقعاً چه کسی حاضر است تعهدات داوطلبانه را با تصویب شدن در مجلس برای خودش الزام‌آور کند.»

علی خامنه‌ای روز پنج‌شنبه ۱۲ شهریور / ۳ سپتامبر در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت معتقد است، و به حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز گفته است که «مصلحت نیست، مجلس شورای اسلامی از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود.»

به گفته عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای «رهبری صراحتاً فرمودند که مجلس درگیر موضوع باشد و تصریح کردند که نوع ورود مجلس را تعیین نمی‌کنند.»

این مقام وزارت خارجه ایران در این‌باره گفته که «ما از ابتدا این اعتقاد را داشتیم که مجلس باید درگیر این موضوع باشد. نظر کارشناسی بدهد، نقد کند نظر بدهد اما این‌که این برجام در مجلس برود که رد بشود یا تصویب و یا این‌که اساساً مجلس در این کار ورود نکند هیچگاه مد نظر ما نبوده است.»

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز روز گذشته گفته بود: «با توجه به این‌که برجام به تصویب رسیده و دیگر قابل مذاکره مجدد نیست، بررسی مجلس و دست بردن در محتوای برجام همه چیز را برهم خواهد ریخت.»

در همین حال علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نیز چند روز پیش خبر داد که نمایندگان مهرماه در مورد برجام نظر خود را اعلام خواهند کرد.

ایران و کشورهای ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، بریتانیا، چین، فرانسه و آلمان در روز ۲۳ تیرماه / ۱۴ ژوئیه سال جاری به توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای دست یافتند. سپس محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران متن این توافق را در اختیار مجلس قرار داد تا مراحل قانونی آن طی شود و مجلس نیز تصمیم گرفت کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی توافق هسته‌ای تشکیل دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این را باید به ولی امر دزدان جهان گفت که با حماقت مستمر خود آبرویی برای خود باقی نگذاشته و بر حماقت و بی لیاقتی روز افزونش اصرار میورزد .