ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاچاق بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل به امارات

در حین بازرسی از عملکرد گمرک بندر «امام خمینی» مشخص شده که طی سال ۹۳ بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل به‌جای متانول از این بندر به‌شکل قاچاق به امارات متحده عربی صادر شده است.

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور گفته است در حین بازرسی از عملکرد گمرک بندر «امام خمینی» مشخص شده که طی سال ۹۳ بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل به‌جای متانول از این بندر به‌شکل قاچاق به امارات متحده عربی صادر شده است.

این موضوع زمانی مشخص شده که هنگام بازرسی اداره کل بازرسی استان خوزستان در گمرک بندر «امام خمینی» یک شرکت آموزشی قصد صادرات دو هزار و ۵۰۰ تن متانول به امارات را داشت و به‌رغم تکمیل فرآیند اظهارنامه از جمله صدور پروانه، به دلایل نامعلومی از صادر کردن کالا خودداری کرده بود.

در این‌باره با جمع‌آوری اسناد، پرونده‌ای تشکیل و موضوع به دادستانی ماهشهر فرستاده شد که پس از رسیدگی‌های صورت گرفته در مورد مدیرعامل شرکت مذکور اقدام قضائی صورت گرفت.

همچنین پرونده‌ای نیز جهت رسیدگی به تخلفات کارکنان گمرک بندر امام و منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر تشکیل شده است.

قاچاق سوخت در جنوب ایران متداول است. پیش از این بیشتر از قاچاق سوخت از طریق لوله‌گذاری پنهانی تا دریا، خبر می‌رسید اما قاچاق سوخت از طریق گمرک تاکنون این‌چنین رو نشده بود. در یک سال گذشته ۲۱ کیلومتر لوله‌گذاری کشف شد که به‌طور عمده در شهرستان سیریک واقع در ۱۷۵ کیلومتری شرق استان هرمزگان بوده است.

سال گذشته بیش از ۳۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد که در مقایسه با سال پیش از آن، بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین سال گذشته بیش از ۷۰ میلیون لیتر قاچاق سوخت در سطح ایران کشف شد.

پیش از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها قاچاق سوخت به دلیل یارانه دولت سال‌ها تجارت سودآوری در مرزهای غربی و شرقی ایران بود اما از تیرماه ۱۳۸۶ که دولت ایران بنزین را سهمیه‌بندی کرد و یارانه سوخت را کاهش داد این تجارت از رونق افتاد. از اواخر تابستان سال ۱۳۹۱ که بر اثر ‌تحریم‌ها ارزش ریال به‌شدت کاهش یافت قاچاق سوخت بار دیگر سودآور شد.

با این حال در فروردین‌ سال جاری محمدعلی اسفنانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایران «نبود حسن اجرا و نظارت کافی» را دلیل اصلی افزایش قاچاق سوخت در کشور دانست و گفت «هیچ کمبود قانونی وجود ندارد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.