ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به دفاتر حزب دمکراتیک خلق‌ها و روزنامه حریت در ترکیه

تنش‌ها در ترکیه بالا گرفته است. ناسیونالیست‌های ترکیه به دفتر مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها حمله کردند. طرفداران حزب حاکم نیز به دفتر روزنامه «حریت» یورش بردند. .

در پی درگیری‌های نظامی اخیر با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) تنش‌ها در ترکیه بالا گرفته است. ناسیونالیست‌های ترکیه به دفتر مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها (HDP) حمله کردند. طرفداران حزب حاکم نیز به دفتر روزنامه «حریت» یورش بردند. در شهرهای دیگر هم چنین حملاتی گزارش شده است.

حمله به دفتر مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها (HDP) در آنکارا

به‌گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان ترکیه، در آنکارا ده‌ها ناسیونالیست تندرو شامگاه روز چهارشنبه ۸ سپتامبر / ۱۷ شهریور به سوی مقر مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها، حزب طرفدار کردها، حرکت کرده و سپس با سنگ به آن حمله کردند. آن‌ها نشانه‌های حزب بر ساختمان را پاره کردند.

حزب دمکراتیک خلق‌ها در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «به دفتر مرکزی ما حمله شد اما پلیس به وظیفه خود عمل نکرد.»

دودی بر فراز ساختمان دفتر این حزب بلند بود و پلیس سرانجام مهاجمان را از مقابل دفتر آن پراکنده کرد.

در شهر جنوبی آلانیا، دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها به آتش کشیده شد. در دست‌کم شش شهر دیگر نیز به دفاتر این حزب حمله شد.

ناسیونالیست‌ها حزب دمکراتیک خلق‌ها را به‌عنوان بازوی سیاسی پ‌ک‌ک می‌دانند. در حالی‌که این حزب از مبارزه مسالمت‌آمیز و حقوق کردها حمایت می‌کند.

در پی حملات متقابل نیروهای امنیتی ترکیه و پ‌ک‌ک، احساسات ناسیونالیستی علیه کردها بار دیگر برانگیخته شد. دولت ترکیه مذاکرات صلح با کردها را متوقف کرد، آتش‌بس را شکست و شمال عراق، جایی که کردها مستقر هستند را بمباران کرد. در واکنش به این حملات، نیروهای پ‌ک‌ک چندین حمله به سربازان و نیروهای امنیتی ترکیه انجام دادند که در این حملات عده زیادی کشته شده‌اند.

آخرین حملات هوایی ارتش ترکیه دوشنبه ۱۰ اوت / ۱۹ مرداد به ۱۷ پایگاه پ‌ک‌ک در جنوب شرقی این کشور صورت گرفت.

حمله به دفتر روزنامه «حریت»

همچنین روز چهارشنبه طرفداران حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) بار دیگر به دفتر روزنامه مخالف «حریت» حمله کردند.

به‌گزارش وب‌سایت روزنامه «حریت»، ابتدا حدود ۱۰۰ تن از طرفداران حزب عدالت و توسعه در مقابل ساختمان دفتر «حریت» گرد آمده و نام رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را فریاد می‌زدند و «الله اکبر» می‌گفتند. سپس با سنگ به ساختمان حمله کردند. پلیس مهاجمان را عقب راند و سپس آن‌ها بار دیگر شعارهایی به طرفداری از حزب حاکم سر دادند.

پیش از این در شامگاه روز یکشنبه ۶ سپتامبر / ۱۵ شهریور حدود ۱۰۰ تن از طرفداران حزب عدالت و توسعه به دفتر این روزنامه حمله کرده بودند.

رجب طیب اردوغان در گذشته بارها گروه رسانه‌ای دوغان را که حریت نیز جزو آن است مورد انتقاد قرار داده بود. احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در این بین وضعیت را آرام کرد و در توئیتر نوشت آسیب رساندن به رسانه‌ها، دفاتر احزاب و املاک مردم قابل قبول نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.