ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استرالیا ۱۲هزار پناهجوی سوری و عراقی را می‌پذیرد

دولت محافظه‌کار استرالیا تصمیم گرفته هم پناهجویان سوری و عراقی بیشتری را بپذیرد و هم مبارزه با داعش را تشدید کند. تونی ابوت گفت حق تقدم با اقلیت‌های تحت پیگرد خواهد بود.

دولت محافظه‌کار استرالیا تصمیم گرفته هم پناهجویان سوری و عراقی بیشتری را پذیرش کند و هم در مبارزه با داعش مشارکت بیشتری داشته باشد. تونی ابوت می‌گوید حق تقدم با اقلیت‌های تحت‌ پیگرد خواهد بود.

تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد کشورش ۱۲هزار پناهجوی سوری و عراقی را افزون بر سهمیه سالانه قبول پناهجو در این کشور خواهد پذیرفت. سهمیه سالانه استرالیا ۱۳هزار و هفتصد و پنجاه نفر است.

تونی ابوت گفت پیش از همه، اقلیت‌های مذهبی تحت پیگرد سوری و عراقی که اینک در اردوگاه‌های ترکیه، اردن، عراق و لبنان هستند، پذیرفته می‌شوند. به گفته نخست‌وزیر استرالیا، کسانی در این کشور پناه داده می‌شوند که دیگر هیچ‌وقت امکان بازگشت به کشورشان را نخواهند یافت.

نخست‌وزیر استرالیا از پرداخت کمک مستقیم مالی به میزان ۲۸ میلیون یورو برای تامین آوارگان نیز خبر داد. این پول قرار است صرف پشتیبانی از ۲۴۰هزار آوره سوری و عراقی شود که به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

ابوت به این ترتیب سخنان چند روز قبل خود را تصحیح کرد که گفته بود استرالیا تنها در چارچوب سهمیه سالیانه خود پناهنده می‌پذیرد. گشت دریایی استرالیا، تا کنون با سرسختی جلوی پناهجویانی را که با قایق از میانمار و سریلانکا وارد آب‌های سرزمینی آن می‌شوند گرفته است. دولت محافظه‌کار ابوت در ماه آوریل سال جاری، چنین رفتاری را به کشورهای اتحادیه اروپا نیز توصیه کرده بود.

تونی ابوت می‌گوید استرالیا، مشارکت خود در عملیات مقابله با داعش و بمباران مواضع آن در سوریه را نیز گسترش میدهد. در حال حاضر نیروی هوایی استرالیا با شش جنگنده در ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق مشارکت دارد. تصمیم تونی ابوت پاسخی است به درخواست آمریکا برای حضور بیشتر این کشور در عملیات نظامی علیه «دولت اسلامی».

استرالیا سیاستی بسیار سخت‌گیرانه در قبال پناهجویان دارد و کمپ‌های پناهندگی آن از جمله در جزیره کریسمس، محل نزاع و خشونت‌های خبرساز هستند. طبق قانونی که در ژوئیه ۲۰۱۳ در استرالیا تصویب شد، پناهجویانی که از طریق دریا و به صورت غیرقانونی وارد آب‌های استرالیا شوند، به پاپواگینه‌نو و نائورو فرستاده می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    استرالیا مشکلات عظیمی با جماعت مسلمان خود دارد و حال میخواهد دوازده هزار مشکل به مشکلات خود اضافه کند؟ این یک حماقت و خیانت است.