ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رادیو بپیچ: فیلترینگ را می‌پیچونیم

شهزاده سمرقندی – سه ماه است که رادیو بپیج آغاز به کار کرده. از این رادیوی آن لاین می توان موسیقی زیرزمینی شنید. گفت و گویی با امین دهنوی درباره رادیو بپیچ.

حدود سه ماه است که «رادیو بپیچ» فعالیت خود را شروع کرده است. هدف این رادیوی آنلاین گردآوردن موسیقی زیرزمینی ایران برای مخاطب ایرانی در داخل کشور است. این رادیو در گوگل استار- معادل فروشگاه اپل- قابل دانلود روی گوشی‌های اندروید است.


رادیو بپیچ از اولین رادیوهای موسیقی فارسی است که فعالیت خود را به پخش موسیقی محدود نمی‌کند و در تولید و تهیه ترانه‌های جدید نیز به مخاطبان ایرانی کمک می‌کند.

امین دهنوی، از بنیانگذاران این رادیو در گفت‌وگو با رادیو زمانه از انگیزه‌ها و اهداف این رادیو گفت. او می‌گوید که فعالیت رادیو بپیچ ماه‌ها قبل از شروع رسمی آن آغاز شده و چندین بار به طور آزمایشی روی اپلیکیشن آن کار شده است.

آقای دهنوی می‌گوید در طول سه ماه فعالیت رسمی این رادیو بیش از صد ترانه که از آغاز کار این رادیو تولید شده را در دسترس مخاطبان خود قرار داده‌اند.

رادیو بپیچ با گروه شش نفره و با کار داوطلبانه موفق شده تا به حال هزار ترانه آلترناتیو در اختیار مخاطبانش قرار دهد. افراد زیادی هم از راه دور در تولید موسیقی، تدوین و یا ضبط ترانه با این رادیو همکاری می‌کنند.

امین دهنوی درباره انتخاب نام این رادیو می‌گوید از اصطلاح کوچه‌بازاری «پیچوندن» به این رسیدیم که ما هم به نوعی در حال دور زدن یا پیچاندن سانسور و فیلترینگ هستیم و چون دنبال اسم خاصی بودیم نهاتا اسم آن را «رادیو بپیچ» گذاشتیم.

به نظر امین دهنوی، اگر حتی سانسور و فیلترینگ دولتی در ایران برداشته بشود، باز هم بسیاری از رسانه‌ها تبعیض قایل می‌شوند و ناخودآگاه نوعی از موسیقی زیرزمینی را از لیست ترجیحات خود حذف خواهند کرد. چون برای مثال با موسیقی پاپ میانه خوب دارند از پخش هر نوع موسیقی متفاوت خودداری می‌کنند. از این جاست که رادیو بپیچ تلاش می‌کند در انتخاب ترانه موسیقی محدود به سلیقه خاص نباشد.

امین دهنوی خود در ایران با موسیقی سر و کار داشته و با مشکلات خوانندگان موسیقی زیرزمینی در داخل کشور به خوبی آشناست. او می‌گوید تا به حال به موسیقی زیرزمینی ایران کم‌توجهی شده است. او که حالا در بریتانیا به سر می‌برد، با راه اندازی «رادیو بپیچ» دانش و ایده‌های خود را در اختیار  خوانندگان داخل کشور قرار می دهد. او در این کار از کمک و همکاری دوستان و نزدیکان نیز برخوردار است که همه به طور داوطلبانه برای موفق و مطرح شدن این رادیوی تازه‌تاسیس تلاش دارند.

این رادیو از طریق سایت، صفحه فیسبوکی، توییتر، اینستاگرم، گوگل پلی استار قابل دسترسی‌ست. برنامه درازمدت گردانندگان آن این است که بتوانند برنامه‌های زنده و گفت‌وگوهای اختصاصی با خوانندگان و نوازندگان نیز به لیست برنامه‌هایشان اضافه کنند و همین طور در حال طراحی اپلیکشن جدید این رادیو برای گوشی‌های اپل هم هستند.

گفت‌وگو با امین دهنوی را می‌توانید در اینجا بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.