ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان ایمن الظواهری، رهبر القاعده برای حملات "تروریستی" در آمریکا و اروپا

ایمن الظواهری در پیامی صوتی اعلام کرد: «من از همه مسلمانانی که می‌توانند به کشورهای ائتلاف صلیبیون آسیب وارد کنند، می‌خواهم که درنگ نکنند. ما باید اکنون تمرکز خود را بر انتقال جنگ به قلب خانه‌ها و شهرهای غرب صلیبی و علی‌الخصوص آمریکا قرار دهیم.»

ایمن الظواهری، رهبر گروه القاعده پیروان جوان خود در آمریکا و اروپا را فراخواند تا به طور انفرادی در ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی دست به عملیات بزنند. او همچنین خواستار وحدت فراگیر بین پیکارجویان شد.

ایمن الظواهری در پیامی صوتی که روز یک‌شنبه به‌صورت آنلاین منتشر شد، گفت: «من از همه مسلمانانی که می‌توانند به کشورهای ائتلاف صلیبیون آسیب وارد کنند، می‌خواهم که درنگ نکنند. ما باید اکنون تمرکز خود را بر انتقال جنگ به قلب خانه‌ها و شهرهای غرب صلیبی و علی‌الخصوص آمریکا قرار دهیم.»

منظور او از ائتلاف صلیبیون، ائتلاف کشورهای در جنگ در عراق و سوریه به رهبری آمریکا است. او به جوانان مسلمان در غرب توصیه کرد تا برادران سامرنایف و کواشی را الگوی خود قرار دهند؛ همان کسانی که به ترتیب مسئول بمبگذاری در ماراتون بوستون و کشتار در نشریه‌ فکاهی چارلی ابدو بودند.

زمان دقیق ضبط این پیام مشخص نیست. اما ایمن الظواهری در آن به زنده‌بودن ملامحمدعمر، رهبر سابق طالبان اشاره می‌کند، درحالی‌که دولت افغانستان رسماً دو ماه پیش از مرگ او خبر داده بود.

رهبر القاعده همچنین موضع پیشین خود درباره نامشروع بودن اعلام خلافت از سوی گروه «دولت اسلامی» را تکرار کرده، اما گفته که در جنگ با نیروهای غربی و سکولار در عراق و سوریه همراه آنها خواهد بود.

این پزشک سابق مصری خواستار اتحاد بین گروه‌های مختلف جهادی در سوریه و عراق شده‌ اما آن را در عین حال دشوار توصیف کرده‌است. او به همین دلیل پیشنهاد تشکیل یک دادگاه شرع مستقل برای رسیدگی به اختلاف‌ها را داده ‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    مصباح، روز یکشنبه 13 سپتامبردر سخنرانی برای روسای کلانتریهای سراسر کشور گفت: «اسلام و دین مردم وسیله ای بود تا شاه را ساقط کنیم، حالا خودمان جای شاه هستیم.» ! «چون ما زندان رفتیم، زحمت کشیدیم و شکنجه شدیم !?، حکومت حق ماست». ! او افزود که وظیفه پلیس به هیچ وجه فقط تامین امنیت نیست، بلکه نیروهای پلیس باید بر انجام وظایف دینی مردم نظارت کند و با آنانی که به دستورات مقامات دینی بی توجهند برخورد کند!!