ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران آب آشامیدنی در ۱۱۰ روستای استان زنجان

وضعیت آب آشامیدنی در ۱۱۰ روستا از مجموع ۵۵۶ روستای استان زنجان «بحرانی» گزارش شده است. افزون بر این ۲۷۷ روستا نیز دچار تنش آبی هستند.

وضعیت آب آشامیدنی در ۱۱۰ روستا از مجموع ۵۵۶ روستای استان زنجان «بحرانی» گزارش شده است. افزون بر این ۲۷۷ روستا نیز دچار تنش آبی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش‌های وزارت نیرو، زنجان جزو ۱۳ استانی است که با تنش آبی شدید مواجه است.

شاهرخ فاتح، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هوا‌شناسی ایران چند هفته پیش گفته بود که «تهران، البرز، خوزستان، فارس، کرمانشاه، گلستان، ‌ کهگیلویه و بویراحمد، ‌ کردستان، زنجان، لرستان، قزوین، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و یزد» استان‌هایی هستند که کم‌آبی در آن‌ها نگران‌کننده است.

محمد حسین مهانفر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفته که در اغلب روستاهای این استان، از آب شرب به منظور مصارف کشاورزی و آبیاری درختان استفاده می‌شود.

او مردم را عامل اصلی تشدید بحران آب دانسته است.

خلیل آقاجانلو، مشاور مدیرکل و کار‌شناس آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز برداشت بی‌رویه از منابع آبی کشور را عامل تبدیل شدن کم آبی به یک چالش دانسته است.

سال‌هاست که ایران دچار «بحران آب» است و میزان آب تجدیدشونده کشور، یعنی آبی که از بارش‌ها حاصل می‌شود، کاهش پیدا کرده است.

بحران بی‌آبی در ایران به بحرانی عمیق تبدیل شده است. با وجودی که به‌تازگی در نقاطی از ایران بارندگی بوده اما هنوز بحران خشکسالی برطرف نشده است.

عیسی کلانتری، مشاور معاون اول رئیس‌جمهور ایران چند روز پیش گفت که میزان مصرف آب در کشور از مرز بحران عبور کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.