ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بستن معلولان به زنجیر و طناب در آسایشگاهی در کرج محرز شد

مسئولان یک آسایشگاه نگهداری از معلولان در منطقه فردیس کرج، به دلیل کمبود پرسنل و پول کم، معلولان را با طناب و زنجیر می‌بستند.

مسئولان یک آسایشگاه نگهداری از معلولان در منطقه فردیس کرج، به دلیل کمبود پرسنل و پول کم، معلولان را با طناب و زنجیر می‌بستند.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حاجی‌رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرج امروز، دوشنبه ۲۳ شهریور / ۱۴ سپتامبر استفاده از طناب و زنجیر در این آسایشگاه معلولان را محرز اعلام کرد.

شاکرمی گفت این آسایشگاه توسط بهزیستی استان البرز پلمپ و پرونده آن به دادستانی فردیس فرستاده شده است.

به‌گفته دادستان عمومی و انقلاب کرج، این مرکز برای استخدام پرسنل کمتر و پرداخت پول کمتر به بستن معلولان با طناب و زنجیر مبادرت کرده بود.

خبرگزاری مهر در روز ۲۶ شهریور جاری با انتشار اسناد و گزارش‌هایی از خانواده‌های معلولان ساکن یک آسایشگاه در استان البرز اعلام کرد که در این آسایشگاه معلولان با غل و زنجیر و سگ مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

«مهر» نوشت این آسایشگاه با مجوز اداره کل بهزیستی البرز در سال ۱۳۷۹ تأسیس شد و بعد از ۱۳ سال فعالیت با کمک خیرین و هزینه‌های دریافت شده از والدین کار خود را توسعه داده و با خرید زمین و ساختمان ۱۳۹ معلول را زیر پوشش خود قرار داد.

در این گزارش آمده بود که والدین معلولان از سال ۹۰ متوجه کبودی یا زخم در بدن فرزندان خود شده اما باورشان نمی‌شود که شاید این علایم بر اثر ضرب و شتم ایجاد شده باشد.

با این حال دادستان عمومی کرج گفته که شکنجه با سگ در این آسایشگاه محرز نشده است.

حاجی‌رضا شاکرمی گفت بستن معلولان به‌وسیله طناب و زنجیر آسیب‌هایی جدی به آن‌ها وارد کرده است..

ایرج عبدی، عضو فراکسیون معلولان مجلس ایران نیز وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی را پاسخگوی این مسأله دانسته است.

عبدی گفته است: «یکی از وظایف اصلی سازمان بهزیستی کشور نظارت مستمر بر این مراکز است.»

به‌گفته او کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد این مسأله باید تحقیق کند و کمیته‌ای ویژه از آسایشگاه بازدید و گزارش آن در مجلس تهیه کند.

در تیرماه سال گذشته نیز فیلمی از کودک‌آزاری در مهدکودک سه ستاره اردبیل بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در این فیلم یک زن، کودکی را بین پاهایش خوابانده و بینی او را گرفته بود تا به‌زور به او غذا بدهد. او بچه را کتک زده و به گوشه‌ای از اتاق پرت می‌کرد.

انتشار این ویدئو واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و کاربران از کیفیت نگهداری از کودکان در مهدکودک‌ها و نظارت بر کار مربیان ابراز نگرانی کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    خبرھا از ایران در زمینھای مختلف از بس نا راحت کنندہ ھست ،کھ قبول ان نیز برای خوانندہ خبر باور نکردنی ،اما متاسفانہ واقیعت حاضر در ایران بسیار دردناک تر و وسیع تر میباشد،و بدبختانہ ھیج راہ حلی ھم در دسترس نیست،چہ از طرف ملت،و حاکمان ھم کہ درماندہ تر از ملت،و ھمہ فکر ذکرشان بقا وجود خود شان ،من از خودم میپرسم کہ ایا اصلا ان کشور دیگہ اصلاح شدنی ھست،ایا واقعا امکان و شرائط برگشت بہ یک جامعہ نرمال در کشور موجود ھست؟

  • محمدرضا

    ما تو مملکت امام زمان زندگی میکنیم یعنی جایی که حاکمان آن خود را نائب الله بر روی زمین میدانند و وقتی کارنامه اعمال آنها را از بدو حکومت بر مردم تا به الان بررسی میکنیم چه بصورت مستقیم وچه در اثر سو مدیریت چیزی جز نابودی نمیبینیم ---- نابودی در همه سطوح اعم از "پول ودارایی این ملت که هر روز شاهد اختلاصهای میلیارد دلاری در مملکت الله توسط نائبان الله در ایران هستیم "نابودی جنگلهای کشور " نابودی خاک کشاورزی"نابودی منابع آبی کشور" نابودی حیوانات " نابودی انسانها چه از لحاظ جسمی در اثر تغذیه نامناسب (روغن پالم در شیر ..گوشتهای آلوده ..سوسیس وکالباس تولید شده از آشغال مرغ ومرغهای مبتلا به انفولانزا.. آب آشامیدنی آلوده .. هوای ناسالم که درصد آلودگی آن چند ین برابر حد بحرانی است " پارازیت با امواج مایکرویو که باعث گرم شدن دمای بدن در اثر برخورد با آن میباشد وتغییر در بافتهای عصبی و حتی در موارد شدید در مرور زمان باعث جهش ژنتیکی درژنوم تمام جانداران و تغییرات هورمونی در مردان وزنان میشود " وچه از لحاظ فکری وشخصیتی که باعث نابودی کرامت انسانی وشرافت انسانی در جامعه ایران شده و.......