ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: تلاش دشمن برای نفوذ، از تهدیدهای بزرگ است

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۲۵ شهریور در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران نسبت به نفوذ اقتصادی، امنیتی و فرهنگی آمریکا و غرب در ایران هشدار داد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۲۵ شهریور در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران نسبت به نفوذ اقتصادی، امنیتی و فرهنگی آمریکا و غرب در ایران هشدار داد.

خامنه‌ای یکی از وظایف اصلی سپاه پاسداران را «رصد دائمِ مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به‌منظور شناخت تهدیدهای دشمن» دانست و گفت: «مجموعه اطلاعات سپاه باید به‌طور دائم مسائل را رصد و تهدیدها را شناسایی کند.»

او یکی از راه‌های نفوذ دشمن را «ایجاد خلل در باورها» عنوان کرد و گفت: «برخلاف تصورات و القائات اتاق فکرهای بیگانه که در داخل هم عده‌ای آن‌ها را تکرار می‌کنند، انقلاب تمام‌شدنی نیست و تبدیل آن به "جمهوری اسلامی" به معنایی که آن‌ها فکر می‌کنند امکان‌پذیر نخواهد بود.»

خامنه‌ای اصول و آرمان‌های انقلاب را «تغییرناپذیر» خواند و نسبت به آن‌چه تبلیغات غرب «برای تضعیف تدریجی تنفر ملت از استکبار» نامید، هشدار داد.

او گفت: «دشمنان از یک طرف می‌گویند جمهوری اسلامی در منطقه دارای قدرت و نفوذ و تأثیرگذاری است و از طرف دیگر می‌گویند روحیه و تفکر انقلابی را کنار بگذارید تا جذب جامعه جهانی شوید (...) می‌خواهند ما اصول خود را در سیاست خارجی دخالت ندهیم.»

رهبر جمهوری اسلامی با بیان این‌که «تلاش دشمن برای نفوذ، از جمله تهدیدات بزرگ است»، گفت: «نفوذ اقتصادی و امنیتی البته خطرناک است و پیامدهای سنگینی دارد اما نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن، خطر بسیار بالاتری است که همه باید مراقب آن باشند.»

خامنه‌ای گفت دشمنان از یک سو روی تغییر تدریجی باورهای مردم سرمایه‌گذاری فرهنگی کرده و از سوی دیگر به‌دنبال «نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد، نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی» هستند.

او تأکید کرد: «آن‌ها منتظرند که ملت و نظام خواب‌شان ببرد و ۱۰ سال دیگر که مثلاً بنده نباشم، اهداف‌شان را محقق کنند.»

پس از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ بیشترین دغدغه خامنه‌ای «نفوذ» دشمن بوده است. این در حالی است که کشورهای غربی برای گسترش روابط با ایران و همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری هیأت‌های گوناگونی را به این کشور اعزام کرده و چندین مقام دولتی غرب نیز به ایران رفته‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای در این مدت همچنین بارها تأکید کرده است که مذاکراتی که با آمریکا صورت گرفته تنها در چارچوب مسائل هسته‌ای بوده و ایران به هیچ وجه حاضر نیست در زمینه‌های دیگر با آمریکا مذاکره کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    منابع مطلع به روزنامه السیاسه کویت گفتند: پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس کسی بود که برای ربودن کارگران ترک در بغداد چراغ سبز داد. به گفته همین منابع شبه‌نظامیان حزب‌الله در همکاری با شبه‌نظامیان دیگر اقدام به ربودن کارگران ترک کردند.

  • بهنام

    این گنده لات نظام ننگین ولایت وقیه فکر میکند تا ده سال آینده هم زنده است و به توهم دشمن گونه خود ادامه میدهد . امید است همه این خائنین وطن فروش به زودی به درک واصل گردیده و به زباله دان تاریخ بپیوندند .

  • Roozbeh

    دشمن واقعی ایران و ایرانی شما و همپالکی هاتن.