ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیر کل سازمان ملل: از رفتار پلیس مجارستان با پناهجویان شوکه شدم

مجارستان پس از بستن مرزهای خود و اعزام نیروهای امنیتی خود به مرز صربستان، برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور از گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

‌بان کی مون دبیر کل سازمان ملل گفت از رفتار خشونت‌آمیز پلیس مجارستان با پناهجویان در مرز صربستان «شوکه» شده است.

پلیس مجارستان روز چهارشنبه ۱۶ سپتامبر، پس از بستن مرزهای خود به روی پناهجویان و اعزام نیروهای امنیتی خود به مرز صربستان، برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور از گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

بان کی مون نحوه برخورد پلیس مجارستان با پناهجویان را «غیرقابل قبول» خواند و پناهجویان را افرادی نامید که از خشونت و آزار و اذیت گریخته‌اند. دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار رهبری دلسوزانه جریان پناهجویان و برخورد محترمانه با این افراد شد.

پلیس مجارستان بدون ارائه اطلاعاتی درباره وقایع روز چهارشنبه، علت درگیری را شناسایی یک فرد تروریست در میان جمعیت پناهجویان عنوان کرد و اقدام خود را قانونی خواند. در جریان این درگیری‌ها ۲۹ نفر از پناهجویان نیز بازداشت شدند.

مقامات صربستان نیز دولت مجارستان را به نقض حاکمیت ملی این کشور محکوم کرده است.

دولت مجارستان همچنین مسیر اصلی ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا، یعنی مرز خود با صربستان را با نرده‌های فلزی بست و اعلام کرد افرادی که به دنبال عبور غیرقانونی از مرز باشند، زندانی خواهند شد.

در حال حاضر پناهجویان به دنبال یافتن مسیرهای دیگری برای راه یافتن به آلمان و اتریش از طریق کشورهای صربستان، اسلونی و کرواسی هستند.

رئیس جمهور کرواسی (همسایه غربی صربستان) نیز ضمن انتقاد شدید از دولت مجارستان از پناهجویان خواست که از خاک این کشور برای رسیدن به شمال اروپا استفاده کنند.

با اعلام این خبر از سوی کرواسی، صلیب سرخ جهانی نیز اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۰۰نفر پناهجو از مجارستان خود را به کرواسی رسانده‌اند تا مسیر خود را به شمال اروپا از طریق بالکان ادامه دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    بان کی مون اهل کره جنوبی باید از رفتار کره جنوبی (صفر پناهجو) شوکه شود و در غیر اینصورت این یک دوروئی و ریاکاری است.