ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار مشاور فرمانده سپاه نسبت به تغییر فکر مسئولان درباره آمریکا

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران هشدار علی خامنه‌ای را تکرار کرد و گفت برخی مسئولان نظام خواهان رابطه با آمریکا هستند. او گفت: «جریان نفاق جدید در برخی از کانون‌های رسمی نظام حضور دارد.»

در پی سخنان اخیر علی خامنه‌ای درباره نفوذ «دشمن» پس از توافق هسته‌ای، سردار حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران نیز همین هشدار را تکرار کرد و گفت برخی مسئولان نظام خواهان رابطه با آمریکا هستند. او گفت: «جریان نفاق جدید در برخی از کانون‌های رسمی نظام حضور دارد.»

حمیدرضا مقدم‌فر: مسئولی که می‌گویی با آمریکا باید مشکل را حل کرد، شما عوض شده‌اید نه آمریکا!

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حمیدرضا مقدم‌فر روز جمعه ۲۷ شهریور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با کشورهای گروه ۱+۵، گفت: «دشمن قصد دارد کلیت برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و این مذاکرات را پلی قرار دهد برای ورود مجدد و نفوذ به کشور.»

او این نفوذ را در مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت هدف از آن ایجاد این تصور است که «آمریکا دشمن بدی نیست».

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: «اگر دشمن بتواند با رخنه و نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی، برآوردها و محاسبات مسئولان ما را تغییر دهد و مهم‌تر از همه بتواند روحیه انقلابی مسئولان را دچار تغییر کند، در این‌جاست که احتمال دارد مسئولان دچار خطا و انحراف در تصمیم‌شان شوند.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۲۵ شهریور در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران نسبت به نفوذ اقتصادی، امنیتی و فرهنگی آمریکا و غرب در ایران هشدار داد.

خامنه‌ای گفت دشمنان از یک سو روی تغییر تدریجی باورهای مردم سرمایه‌گذاری فرهنگی کرده و از سوی دیگر به‌دنبال «نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد، نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی» هستند.

پس از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ بیشترین دغدغه خامنه‌ای «نفوذ» دشمن بوده است. این در حالی است که کشورهای غربی برای گسترش روابط با ایران و همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری هیأت‌های گوناگونی را به این کشور اعزام کرده و چندین مقام دولتی غرب نیز به ایران رفته‌اند.

مشاور فرمانده کل سپاه آن‌چه را «فتنه نفوذ جدید دشمن» خواند با رویدادهای سال‌های نخست انقلاب ایران مقایسه کرد و گفت: «در دهه ۶۰ نفوذ دشمن ماهیت فیزیکی داشت... اکنون نفوذی که دشمن دارد این است که مسئولان را حذف فیزیکی نمی‌کند بلکه دشمن تلاش می‌کند با استفاده از مهره‌های داخلی که رویکرد غرب‌گرایانه دارند، یعنی افرادی که مثل او فکر می‌کنند به اهداف و مقاصد خود برسد.»

مقدم‌فر خطاب به برخی از مسئولان حکومتی گفت: «مسئولی که می‌گویی با آمریکا باید مشکل را حل کرد، چه چیزی را باید حل کنیم؟ آیا آمریکا از خوی استکباری خود دست برداشته؟ او ظلم نمی‌کند؟ آقای مسئولی که این حرف را می‌زنید شما عوض شده‌اید نه آمریکا!»

او با بیان این‌که «این خط نفوذ جدید دشمن است و باید برای آن مسئول دعا کرد»، افزود: «در شرایط کنونی ما شاهد یک جریان نفاق جدید هستیم که در برخی از کانون‌های رسمی نظام حضور دارند.»

روز چهارشنبه ۲۵ شهریور، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز گفته بود که حضور گسترده اروپایی‌ها در ایران با هماهنگی آمریکا صورت می‌گیرد و سه هدف «ایجاد دو قطبی در درون جامعه»، «بالا بردن مطالبات در افکار عمومی» و «زدودن بحث درگیری طولانی آمریکا و غرب با ایران» را دنبال می‌کند.

سخنان فرماندهان سپاه پاسداران نشان می‌دهند که تا چه اندازه مواضع این نهاد پرقدرت نظامی در ایران بر دیدگاه‌های علی خامنه‌ای منطبق‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    دشمن تراشی ! از خدا می خواهند امریکا دشمن باشد تا کشور را در حالت فوق العاده نگه دارند و به حکومت ضد مردمی و سرکوب و غارت ادامه دهند. انگار حکومت روسیه دشمن نبوده و نیست ! انگار این حکومت بعثی سوریه نیست که عضو کنفرانس 6 + 2 خلیج فارس است و خواهان تجزیه ایران و تحویل سه جزیره ایرانی به امارات ! انگار حکومت چین دوست است ! این حکومت بهیچ وجه حاضر نیست که دست از ماجراجویی و دشمن تراشی بردارد. اوباما را دشمن میخواند و پوتین را دوست ! پوتین به مردم خودش رحمی ندارد و رئیس دسته های مافیایی روسیه است. پیش ازاینها هم حکومت های روسیه در باره ایران خیانتها و جنایتها کردند. از جمله نزدسک به نصف کشور ایران را گرفتند . در زمان جنگ سرد هم تبلیغات ضد ایرانیشان به اندازه ای بوده که امروزه هم آثار آن گریبانگیر ما است. در قضیه دریای خزر هم دیدیم که نیمی از سهم ایران را کردند 12 و نیم درصد ! سر نیروگاه بوشهر تا توانستند قیمت و هزینه را بالا بردند و از کار زدند و راه اندازی را به تاخیر انداختند. امریکا هراندازه بد باشد روسیه بسیار بدتر و خطرناکتر است آنهم در مرز و همسایگی ما. ولی خامنه ای و شریک هایش بنفع حکومت خود میدانند که با روسیه بسازند و به دشمن بدسابقه و خطرناک دیوار به دیوار امتیاز بدهند، در جای دیگر دشمن تراشی کنند و آدرس دشمن را عوضی بدهند تا با همدستی حکومت ستمکار روسیه وضعیت فوق العاده را ادامه دهند. مردم ایران را سرکوب و کشور را غارت کنند. آرامش و دشمن نداشتن بنفع خامنه ای نیست. اگر دشمن نباشد چه بگوید و چه شعارهایی بدهد؟! چگونه وضعیت فوق العاده را توجیه کند و ادامه دهد؟! در این روزها هم پول این مردم گرسنه را میدهند تانک و هواپیما و سلاح های سنگین دیگر از روسیه میخرند و هزینه دولت بعثی سوریه و جنگ آن با مردم سوریه را میدهند. از یک طرف دشمن دشمن میگویند و از طرف دیگر ما را به روسیه و چین و امارات عربی وابسته کردند.

  • کلمبم

    یعنی خدای ناکرده ممکن است مسئولین ما وسوسه بشوند و دزدی کنند چون تا حالا طاقت اورده اند ...ماشالله