ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل در تهران و هرمزگان باعث مرگ ۱۰ نفر شد

بر اثر این سیل هشت نفر در مناطق شرق تهران مفقود شده‌اند.

شش نفر در شهرستان پاکدشت استان تهران و چهار نفر در بندرعباس بر اثر وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها جان خود را از دست دادند.

هادی تمهیدی، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار پاکدشت شنبه ۲۸ شهریور به خبرگزاری مهر گفته که بر اثر سیل شدید روز جمعه ۲۷ شهریور در شهرستان پاکدشت شش نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هادی رحمتی، مدیرکل بحران استان تهران نیز به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته که بر اثر این سیل هشت نفر در مناطق شرق تهران مفقود شده‌اند. به گفته او، در پی بارش‌های عصر روز جمعه و جاری شدن آب از شمال تهران، کانال قیام دشت طغیان کرده و منجر به انسداد جاده شده است.

رحمتی افزوده که بارش رگباری در منطقه شرق استان تهران یعنی مناطق شریف‌آباد، چهل قز، قیام دشت و توچال موجب آب‌گرفتگی معابر و منازل مسکونی و مفقود شدن هشت تن از ساکنان این مناطق شده است. درحال حاضر چهار تیم از شهرستان‌های پاکدشت، ورامین و پیشوا در جست‌وجوی مفقودین هستند.

به گفته مدیرکل بحران استان تهران شماری از شهروندان نیز دچار جراحت شده‌اند که در بیمارستان رسیدگی به وضعیتشان ادامه دارد اما تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست. رحمتی همچنین از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در مناطق سیل‌زده خبر داده است.

همچنین علیرضا نصری، فرماندار بندر خمیر استان هرمزگان نیز گفته که چهار نفر در جریان بارندگی و طغیان رودخانه فینی غرق شده‌اند.

به گفته نصری، پنج نفر از اعضای یک خانواده بامداد جمعه پس از پایان مراسم عروسی به بستر رودخانه رفته بودند که در تاریکی شب با سیلاب مواجه و غافلگیر شدند و سرعت آب رودخانه مهلت به آنان نداد و چهار نفر از آنان را غرق کرد.

او افزوده: «نسرین رودباری ۴۲ساله، پارسا رودباری سه ساله، نفیسه فروزنده ۲۲ساله و فرنوش رودباری شش ساله در این رودخانه غرق شدند و نفر پنجم این خانواده یک نوجوان ۱۲ساله به نام یوسف کمگو جان سالم به در برده است.»

تیرماه سال جاری نیز در پی وقوع توفان و رگبار شدید در استان تهران و کرج و جاری شدن سیل در جاده چالوس و هراز، دست‌کم ۳۵ تن کشته شدند. سرنوشت مفقودشدگان در این سیل هنوز روشن نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.