ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پناهجویان در مرزهای بسته جنوب شرقی اروپا محاصره شدند

در حال حاضر هزاران پناهجو که از کمبود آب و غذا رنج می‌برند در مرزهای کشورهای جنوب شرقی اروپا محاصره شده‌اند.

دولت کرواسی اعلام کرد ظرفیت پذیرش پناهجویان بیشتری را ندارد و مرزهای خود را به روی پناهجویان بست.

در سه روز گذشته و پس از آنکه دولت کرواسی اعلام کرد که مرز‌هایش به روی پناهجویان باز است، بیش از ۱۷هزار پناهجو به این کشور وارد شدند. پناهجویان امیدوار بودند تا از طریق کشورهای بالکان خود را به شمال اروپا برسانند.

اینک مسیر ورود پناهجویان به شمال و غرب اروپا مسدود شده است. پیش از این نیز مجارستان و اسلوونی نیز مرزهای خود را برای ورود پناهجویان بسته بودند.

در همین حال روز شنبه ۱۹ سپتامبر دولت مجارستان قطار حامل پناهجویان در مرز این کشور با کرواسی را توقیف کرد. به گفته مقامات مجارستان این قطار حامل بیش از چهار هزار پناهجو است.

در حال حاضر هزاران پناهجو که از کمبود آب و غذا رنج می‌برند در مرزهای کشورهای جنوب شرقی اروپا محاصره شده‌اند.

اردوگاه پناهجویان درکشور اسلوونی و در مرز این کشور با کرواسی در روز گذشته صد‌ها پناهجو را در خود جای داد. با این حال دولت اسلوونی می‌گوید تنها تعداد محدودی خانواده را می‌تواند به عنوان پناهجو بپذیرد. پیش‌تر دولت اسلوونی بار‌ها تاکید کرده بود که به پناهجویانی که وارد کرواسی می‌شوند اجازه نخواهد داد برای ورود به اتریش، از خاک این کشور عبور کنند.

خبرهای دیگر حاکی از تجمع صد‌ها پناهجوی دیگر در مرز ترکیه با یونان است. این پناهجویان خواهان ورود به یونان می‌باشند که از چند روز قبل مرزهای خود به روی پناهجویان را بسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جناب اBehrouz : علت این رفتارهای غیر منطقی و عصبانیت شما چیست ؟ من هم مثل شما و قشر کثیری از افراد جامعه دل خوشی از اسلام ندارم ، ولی این دلیل نمیشود که با بشریت ضدیت داشته و همه را با یک دید نگاه کنم . ادعا زیاد و مدعیان فراوان ، اما دریغ از یک سند مستند و واقع گرایانه و مبتنی بر واقعیت . ضمنآ کشورهای اروپایی امروز یا همان بلوک شرق سابق ، از گرفتن پناهجویان طفره رفته و به هیچوجه حاضر نیستند زیر بار مالی پناهجویان بروند و خود پناهجویان و پناهندگان هم دوست ندارند حتی یک لحظه آنجا بمانند ، دیگر چه رسد که در خواست پناهندگی در آن کشورها بدهند و شما هم زیاد نگران به هم ریختن نظامهای کمونیستی سابق نباشید . در مورد کشورهای پیشرفته صنعتی مانند آلمان و فرانسه و اتریش و بریتانیا هم مطمئن باشید سیستمهای امنیتی و اطلاعاتی قوی و پیشرفته مانع تحرکات جدی اسلامگرایان متعصب در اینگونه کشورها خواهد گردید . اگر احتمالآ خود ساکن کشورهای پیشرفته هستید و فکر میکنید با هجوم پناهجویان جای شما و دیگر هموطنان تنگ میگردد و دیگر آنگونه که شایسته و بایسته است دولتها رسیدگی نمیکنند ، آن بحث دیگریست و فکر نمیکنم جای نگرانی زیادی باشد و آسوده خاطر باشید .

  • Behrouz

    کشورهای اروپای شرقی تجربه بس تلخی از هیولای نازیسم و کمونیسم دارند و نباید گرفتار هیولای اسلام بشوند که بمراتب از نازیسم و کمونیسم شرورتر، تبهکارتر و ضد بشری تر است. بدترین نژادپرستان وفاشیست ها در ایران هستند. این نژادپرستان وفاشیست های فارس هستند که کرد ها و بلوچ ها را قتل و عام میکنند و حال با بیشرمی دیگران را متهم به صفتی میکنند که لایق خودشان است. شرمتان باد!

  • بهنام

    این دولتهای راست گرا و حاکم بر این کشورهای تازه به دوران رسیده فقط و فقط نژاد پرستند و جالب اینجاست که بعضی از ایرانیهای نژاد پرست که در هیچ دهی هم راهشان نمیدهند ، با این دولتهای راسیسم و نژاد پرست هم صدا گشته و انگاری پناهجویان بار سنگینی بر دوش آنان گذاشته اند .

  • پویش

    روزگار غریبی است نازنین. همین چند سال پیش (سالهی 1992 و..) زمان جنگ در بالکان سیل پناه جویان از بالکان به اروپای غربی سرازیر بود و بسیاری از آنان نیز با اینکه در کشورشان صلح بر قرار است علاقه ای به یازگشت به کشورشان را ندارند چون ترجیح میدهند از قانونمندی غرب و رفاه آن استفاده کنند که از نظر من هیچ ایرادی ندارد. ولی این طنز تلخ تاریخ است که کشورهای اروپای شرقی اکثرا کاسه داغ تر از آش شده اند و مرزهای خود را به روی پناه جویان بسته اند. مجاری ها در 1956 پس از کودتا به اروپا گریختند و مورد استقبال قرار گرفتند و حالا پناه جویان را با ضرب و شتم از سیم های خار دار میگریزانند. زهی بی شرمی.