ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض متفاوت عضو شورای شهر بندرعباس به ورود فاضلاب به خلیج فارس

او در این برنامه که با نام «غسل التماسی پترُس» معرفی شده با الگو گرفتن از افسانه «پترس» و در اعتراض به ورود پساب به خلیج فارس خود را در برابر لوله پرفشار فاضلاب قرار داد.

کیانوش جهانبخش، عضو شورای شهر بندرعباس اعتراض‌اش را در خصوص ورود پساب‌های آلوده به خلیج فارس، با قرار دادن خود در مقابل کانال فاضلاب به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، کیانوش جهانبخش «بی‌توجهی و سهل‌انگاری» در خصوص این فاجعه زیست محیطی را «غیرقابل تحمل» نامیده است.

او در این برنامه که با نام «غسل التماسی پترُس» معرفی شده با الگو گرفتن از افسانه «پترس» نوجوان هلندی که سعی کرد با فرو کردن انگشت خود در روزنه سد، مردم شهر را نجات دهد، روز یکشنبه ۲۹ شهریور خود را در برابر لوله پرفشار فاضلاب ورودی به دریا قرار داد.

جهانبخش در این باره گفت: «دریا هدیه خداوندی است و سال‌ها مایه برکت زندگی ساحل‌نشینان بوده اما اکنون با آلودگی فاضلاب مواجه و به یک تهدید جدی تبدیل شده است.»

به گفته این عضو شورای شهر بندرعباس، جایگاه دریا به قدری نزد مردم این منطقه «محترم بوده» که در اصطلاح آن را «خواهر» می‌نامند.

او گفته که خود و سایر اعضای شورای شهر برای پایان دادن به وضعیت فعلی و ورود فاضلاب به خلیج فارس «تمام تلاش خود به کار خواهند گرفت.»

هفته گذشته نیز محمد سایبانی، فعال فرهنگی و مشاور هنری استاندار هرمزگان با اعلام فراخوان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بود که قصد اجرای برنامه «غسل التماسی پترس» را دارد اما در آخرین لحظات به دلیل تماس تلفنی برخی نهاد‌ها از تصمیم خود منصرف شد.

ورود فاضلاب به دریا در شهر بندرعباس سال‌هاست که مورد اعتراض اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان و فعالان و دوستداران محیط زیست قرار دارد اما تاکنون این تلاش‌ها و اعتراض‌ها بی‌نتیجه بوده است.

افزون بر این، به گفته سازمان حفاظت محیط زیست ایران، سالانه بیش از پنج میلیون لیتر سوخت توسط قاچاقچیان در خلیج فارس‌‌ رها و باعث آلودگی گسترده‌تری می‌شود.

خلیج فارس با وسعت ۲۳۲۸۵۰ کیلومتر مربع در جنوب ایران قرار دارد و از ایران تا عربستان سعودی امتداد می‌یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.