ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا برای حل بحران پناهجویان نشست فوری برگزار می‌کند

کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای یافتن پاسخ معتبر به بحران پناهجویان نشستی فوری برگزار می‌کنند. قرار است این نشست روز سه‌شنبه ۲۲سپتامبر به مدت دو روز برگزار شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای یافتن پاسخ معتبر به بحران پناهجویان نشستی فوری برگزار می‌کنند. قرار است این نشست سه‌شنبه ۲۲سپتامبر به مدت دو روز برگزار شود.

در حال حاضر تنش میان کشورهای اروپا برای حل این بحران بالاگرفته است.

به گزارش رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن درخواست از همتایان اروپایی برای پذیرفتن مسئولیت خود گفت: «آلمان قصد دارد کمک کند، اما این تنها چالشی برای آلمان نیست بلکه چالشی برای تمام اروپاست».

مرکل در ادامه گفت: «اروپا باید به طور متحد عمل کند و مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرد. آلمان توان تحمل این بار را به تنهایی ندارد.»

به گفته مارتین شولتس رئیس پارلمان اتحادیه اروپا، در این نشست قرار است کشورهای حوزه اتحادیه اروپا در مورد طرح پذیرش داوطلبانه ۱۶۰ هزار پناهجو در کل این اتحادیه به توافق برسند.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا که ریاست نشست‌های اتحادیه اروپا را در سطح سران بر عهده دارد نیز اعلام کرد اتحادیه اروپا باید به پناهندگان سوری برای زندگی بهتر در مکانی نزدیک‌تر به کشور خود کمک کند. همچنین او از سازمان برنامه جهانی غذا و کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل نیز درخواست کمک کرد.

گزارش‌های دیگر حاکی از ورود ۱۰ هزار و۷۰۰ پناهجو  در روز یکشنبه ۲۰ سپتامبر  و در آستانه نشست اتحادیه سران اروپا به اتریش است.

کشور مجارستان نیز که پیش از این مرز خود با صربستان را بسته بود، در حال تکمیل ساخت حصار در مرز خود با کشور کرواسی است.

همچنین جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور از سال آینده ۸۵ هزار پناهجو و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ هزار پناهجو را از سراسر دنیا می‌پذیرد.

روز گذشته نیز دست‌کم ۱۳ پناهجو در برخورد قایق خود با یک کشتی در آب‌های ترکیه جان خود را از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.