ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمانو: روند نمونه‌برداری اتمی از پارچین مطابق استاندارد است

آمانو درباره تشریفاتی بودن بازدید او از پارچین به خبرنگاران در وین گفت که او را به ساختمانی در پارچین بردند که از طریق ماهواره توسط آژانس رصد می‌شود.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روند نمونه‌برداری از تأسیسات اتمی ایران را مطابق با استانداردهای این آژانس دانست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمانو دوشنبه ۲۱ سپتامبر/ ۳۰ شهریور، پس از سفر یک روزه خود به ایران و بازدید از سایت نظامی پارچین با بیان اینکه نمونه برداری‌ها از این سایت توسط ایران و نه کار‌شناسان آژانس انجام شده، مطابقت روند نمونه‌برداری با استانداردهای آژانس را تأیید کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی مشکوک است که در مجموعه نظامی پارچین نشانه‌هایی از اورانیوم غنی‌شده برای ساخت سلاح هسته‌ای موجود باشد.

مقامات ایران بر خلاف خواست آژانس بین المللی انرژی اتمی به کار‌شناسان این آژانس اجازه حضور در سایت پارچین برای نمونه برداری و بررسی نداده‌اند.

روز گذشته مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اولین بار از این مجموعه دیدن کرد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره حضور آمانو در سایت پارچین گفت که این بازدید «تشریفاتی» بوده است و مدیر کل آژانس از برخی نقاط کارگاهی این مجموعه، روند تعمیر و بازسازی جاده دسترسی به سد ماملو در کنار مجتمع دیدن کرد.

آمانو درباره تشریفاتی بودن بازدید او از پارچین به خبرنگاران در وین گفت که او را به ساختمانی در پارچین بردند که از طریق ماهواره توسط آژانس رصد می‌شود و نشانه‌هایی از تعمیرات و نوسازی‌های تازه‌ای در آن دیده است.

ترو واریورانتا، معاون معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تأیید اطمینان داشتن از «راستی» روند نمونه برداری گفت که شاخص‌های جمع آوری شده از پارچین شامل ویدئوهایی که در هنگام نمونه‌برداری توسط دوربین‌های کارگذاشته شده گرفته شده، ردیابی جی‌پی‌اس از روند نمونه‌برداری و مطابقت با جاهایی که در پیمان‌نامه این آژانس ذکر شده و نیز گزارش بازبینی روند نمونه برداری توسط کار‌شناسان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.