ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس: بابک زنجانی در آستانه آزادی از زندان است

بابک زنجانی متهم است که نفت ایران را در زمان دولت پیشین فروخته اما پول آن را که هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شده، به وزارت نفت نداده است.

امیرعباس سلطانی، نماینده مجلس ایران خبر داده که بابک زنجانی در آستانه آزادی از زندان قرار دارد.

به گزارش روزنامه شرق، سلطانی گفته که براساس قانون مصوب مجلس، «هیچ متهمی را بدون صدور حکم، بیش از ٢۴ ماه نمی‌توان در زندان نگه داشت، ازاین‌رو وکلای زنجانی به‌دنبال آن هستند میزان زمان بازداشتی وی را به بیش از این زمان افزایش دهند، تا عملا حکم آزادی وی صادر شود.»

اشاره سلطانی به ماده ٢۴٢ قانون جدید آیین دادرسی کیفری است که براساس آن، مدت بازداشت متهم (قبل از تشکیل پرونده و آغاز محاکمه) نباید از حداقل مجازات حبس تعیین‌شده در قانون بیشتر باشد و در جرایمی که احتمال صدور حکم اعدام برای آن‌ها وجود دارد، حداکثر دو سال و در سایر جرایم حداکثر یک سال می‌توان متهم را در بازداشت نگه داشت.

نخستین جلسه دادگاه زنجانی قرار است ١١ مهر تشکیل می‌شود اما وکلای او خواهان عقب افتادن تاریخ برگزاری محاکمه هستند.

بابک زنجانی از چهره‌های نزدیک به دولت پیشین ایران به‌شمار می‌رود که از دی‌ماه ۱۳۹۲ به اتهام فساد مالی در زندان است.

اگر تاریخ برگزار دادگاه بابک زنجانی عقب بیفتد مدت زمان بازداشت او پیش از آغاز محاکمه به اندازه‌ای خواهد شد که امکان آزادی‌اش از زندان بر پایه ماده ۲۴۲ آیین دادرسی کیفری وجود دارد.

بابک زنجانی متهم است که نفت ایران را در زمان دولت پیشین فروخته اما پول آن را که هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شده، به وزارت نفت نداده است.

اسحاق جهانگیری چند روز پیش گفته بود که زنجانی «گردن گلفتی» می‌کند. جهانگیری همچنین ۹ شهریور نیز گفته بود: «موضوع بابک زنجانی بزرگ‌ترین فساد است که من معتقدم اصلاً مشابهی ندارد و یک وقتی هم گفتم این مورد فساد قرن است که یکی از بندهای شکایت از بنده هم مطرح کردن همین موضوع است.»

به دنبال این سخنان جهانگیری، رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور از او خواسته تا جلوی اتهام‌زنی‌های مقامات دولتی علیه موکلش را بگیرد.

غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه نیز به تازگی سخنانی مشابه وکیل بابک زنجانی بیان کرده است.

همچنین هفته گذشته اکبر ترکان، مشاور حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در مورد به خطر افتادن جان بابک زنجانی در زندان و یا ناپدیدشدنش هشدار داده بود.

به گفته او، «بابک زنجانی یک آدم نیست، یک جریان است. مگر به قول آقای زنگنه (وزیر نفت) ممکن است میلیارد‌ها دلار نفت خام را تحویل یک آدم یک‌لاقبا بدهند؟ این زنجیره‌ای است که از داخل کشور ما شروع می‌شود و تا خارج امتداد می‌یابد. این زنجیره کشف نشده است؛ یعنی فردی به نام بابک زنجانی همه‌چیز نیست.»

امیرعباس سلطانی نیز خرداد امسال گفته بود که «پرونده عریض و طویل فساد تاریخی زنجانی محدود به یک شخص نیست و لازم است تا شبکه افراد پشتیبان زنجانی نیز در محکمه حاضر شوند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    حداقل مجازات چنین اشخاصی اعدام است و با توجه به اینکه گفته میشود قاضی صلواتی مسدول رسیدگی به این پرونده است ، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که حکم این شخص را حکم اعدام صادر کند . البته از طرفی هم با خاموش شدن صدای این مفسد اقتصادی ، بقیه مهره های اصلی در مصونیت کامل به سر برده و از مجازات و محاکمه نجات خواهند یافت و هرگز نامی هم از آنان برده نمی شود ، مانند پرونده امیر منصور آریا .