ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده پلیس ایران: دستوری برای جریمه بدحجاب‌ها دریافت نکرده‌ایم

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته است: «ناجا موظف است طبق قانون با کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند برخورد کند.»

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته است که پلیس برای جریمه «بدحجابان» دستوری دریافت نکرده است.

به گزارش سایت انتخاب، اشتری گفته است: «ناجا موظف است طبق قانون با کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند برخورد کند.»

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی هم مرداد امسال گفته بود که طرحی در زمینه برخورد با «سرنشینان بدحجاب» خودرو در مجلس در دست بررسی است اما هنوز چیزی در این مورد به ناجا ابلاغ نشده است.

مرداد امسال کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی مجلس ایران خبر از تصویب طرحی داده بودند که بر اساس آن اگر زنان در خودرو «کشف حجاب» کنند، به پرداخت جریمه ۱۰۰ هزار تومانی محکوم می‌شوند.

به تازگی اما دو زن که به «بدحجابی» متهم شده بودند از سوی دادگاه به پرداخت ۹۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شده‌اند که با جریمه ۱۰۰ هزار تومانی اختلاف زیادی دارد.

دخالت در نوع پوشش زنان و مردان در ایران، تحت عنوان قانون «حجاب و عفاف» و همچنین «امر به معروف و نهی از منکر» انجام می‌شود.

برخورد پلیس با پوشش زنان و مردانی که از نظر مقام‌های حکومتی «بدحجاب و بدپوشش» به شمار می‌آیند، یکی از فراگیر‌ترین فشارهایی است که توسط مأموران پلیس و نیروهای لباس شخصی علیه شهروندان ایرانی اعمال می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.