ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوجوان ۱۶ ساله از اعدام نجات یافت

آرمان متهم بوده که در شهرستان رباط کریم استان تهران، جوان ۱۹ ساله‌ای به نام قادر را به قتل رسانده است.

آرمان، نوجوان ۱۶ ساله‌ای که متهم به قتل بود، از اعدام نجات پیدا کرد.

به گزارش روزنامه ایران، آرمان متهم بوده که در شهرستان رباط کریم استان تهران جوان ۱۹ ساله‌ای به نام قادر را به قتل رسانده است. نام کامل این متهم در منابع داخلی ذکر نشده است.

بر پایه این گزارش، آرمان در بازجویی‌ها گفته است: «ظهر روز حادثه با چند تن از دوستانم در پارک فدک نشسته بودیم که دختری به نام سحر از برابرمان عبور کرد و چون او را می‌شناختیم دوستم رضا به وی متلکی گفت. ناگهان بین سحر و رضا دعوایی درگرفت و این دختر سیلی محکمی به صورت دوستم زد. همزمان پوریا نیز سحر را زد و فرار کرد، دیدم دو پسر جوان سد راه پوریا شده و با او گلاویز شدند. من نیز جلو رفتم تا به پوریا کمک کنم. قادر به سمت من آمد و کتکم زد وقتی زمین خوردم از آنجا که یک چاقوی ضامن‌دار در جیبم بود، ضامنش باز شد.»

او گفته است: «آن لحظه عصبی بودم. نفهمیدم چه کار می‌کنم و با چاقو قادر را زدم و پا به فرار گذاشتم که توسط دوستان قادر دستگیر و به مأموران کلانتری تحویل داده شدم.»

دادگاه رسیدگی به اتهامات آرمان روز سه‌شنبه ۳۱ شهریور برگزار شده است.

در ابتدای جلسه محاکمه، خانواده قادر خواهان قصاص نفس قاتل پسرشان شدند اما قضات، آرمان را بر پایه ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی که به تخفیف مجازات مجرمان زیر ۱۸ سال می‌پردازد، به پنج سال حبس در کانون اصلاح و تربیت و پرداخت دیه محکوم کردند. دیگر نوجوانان شرکت‌کننده در دعوا به خاطر سن کم به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

در حال حاضر در جوامع مختلف، سن ۱۸ سالگی مبنای آغاز مسئولیت قانونی فرد در نظر گرفته شده است اما در ایران مواردی وجود داشته که متهمان زیر سن ۱۸ سال به اعدام محکوم شده و حکم‌شان اجرا شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.