ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست فوری رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل برای اسکان پناهجویان

در این نشست بر سر نحوه سریع مصاحبه با پناهجویان و انگشت‌نگاری از پناهجویان تازه واردی که از مرزهای جنوبی وارد اتحادیه اروپا می‌شوند بحث و بررسی خواهد شد.

رهبران اتحادیه اروپا برای یک نشست فوری در بروکسل درباره بحران پناهجویان و نحوه سریع اسکان ۱۲۰ هزار پناهجو آماده می‌شوند.

سایت گاردین، چهارشنبه ۲۳ سپتامبر/ اول مهر، گزارش داد، رهبران اتحادیه اروپا یک روز پس از توافق بر سر تقسیم ۱۲۰ هزار پناهجو بین کشورهای عضو، جهت اجرایی کردن سریع مفاد آن در بروکسل نشست فوری برگزار خواهند کرد.

در این نشست بر سر نحوه سریع مصاحبه با پناهجویان و انگشت‌نگاری از پناهجویان تازه واردی که از مرزهای جنوبی وارد اتحادیه اروپا می‌شوند، تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین رهبران اروپایی کمک به کشورهای حوزه بالکان و ترکیه جهت جلوگیری از ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا را بررسی خواهند کرد.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، هر تصمیمی که در چنین نشست‌هایی گرفته شود برای اجرایی شدن باید به تأیید و موافقت تمام اعضا برسد.

در تصمیمی که روز گذشته به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر تقسیم پناهجویان بین کشورهای عضو ابلاغ شد، چهار کشور جمهوری چک، مجارستان، رومانی و اسلواکی مخالف بودند.

روبرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی گفته است که شکایت‌نامه‌ای قانونی علیه مصوبات این نشست را به دادگاه لوکزامبورگ ارائه خواهد داد.

دو کشور بریتانیا و ایرلند از اجرای اجباری این طرح معاف شده‌اند.

در اولین اقدام پس از نشست روز سه‌شنبه، شب گذشته صربستان مرز خود را به کرواسی برای تردد پناهجویان باز کرد و از کرواسی خواست تا مرز خود را شبانه باز کند.

کرواسی از جمله کشورهای اتحادیه اروپا است که هفت نقطه مرزی خود را به روی نزدیک به ۳۰ هزار پناهجو بسته است.

سازمان ملل، ضمن محکوم کردن آنچه «رفتار ضدبشری» پلیس کشورهای مرزی اتحادیه اروپا می‌خواند، ورود نزدیک به ۴۸۰ هزار پناهجو از طریق دریا به اتحادیه اروپا را طی سال جاری میلادی تأیید کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.