ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احکام لزبین

احکام دینی و هنجارهایی که زنی لزبین و مومن را نمی‌پذیرند

نماهنگ «احکام لزبین» شناور است بین تم‌های عاطفی، همجنسگرایی، ایمان، احکام دینی و هنجارهایی که زنی لزبین و مومن را نمی‌پذیرند.

آدلر رناتا، ۲۳ ساله، خواننده موسیقی رپ و ساکن کاناداست. او در این ترانه سعی می‌کند تصاویر هنجاری را به هم پیوند بزند و با گنجاندن زنی لزبین در این تصاویر، «در و دیوار ذهن‌ها را بشکند»:

می‌بینم تار و پود مغزهای شسته شده
آویزون و پهن شدن روی پشت بوم‌ها
حرف‌هایی می‌زنم شاید یکی مثل اون بشنوه
بخواد در و دیوارهای ذهنش رو بشکنه
اینی که می‌گم با سند یک عشقه
دختر مومنی که شاید لزبین باشه...

رناتا، فعالیت‌هایش در زمینه موسیقی و آهنگ‌سازی را از ۱۸ سالگی و با نواختن گیتار کلاسیک و در کلاس‌های وارطان در ایران شروع کرد. «احکام لزبین» اولین کار اوست که پیش از این موفق به ضبط آن در ایران نبوده است. او پیش از اینکه راه‌های طولانی مهاجرت را بپیماید، در رشته مهندسی هسته‌ای دانشجو بود و خودش می‌گوید که «تیپ و اخلاق به اصطلاح پسرانه‌اش» در خوابگاه باعث شک مسئولین خوابگاه نسبت به ترنسجندر بودنش و در نهایت اخراج او می‌شود.

نام مستعار «آدلر» در زبان آلمانی به معنی عقاب است. آدلر می‌گوید: «عقاب در سن ۴۰ سالگی که پیر و فرسوده می‌شود یا باید بمیرد و یا آنکه تولد دوباره را انتخاب کند. من در ۲۱ سالگی به دلیل پذیرفته نشدنم در کشورم و اختلافم با خانواده دوست‌دخترم واقعا پیر و فرسوده شدم. اما نباختم و تولد دوباره را به خودم هدیه دادم: فرار از ایران و تلاشم برای به‌دست آوردن مجدد دوست دخترم.»

نماهنگ «احکام لزبین» با همیاری کمیسیون بین‌المللی حقوق بشر زنان و مردان همجنس‌گرا (ایگل‌هرک) ساخته شده است. آدلر برنامه دارد که در ترانه‌هایش به مضمون دگرباشان جنسی، دین، تبیض جنسی، حقوق بشر بپردازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.