ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبران جهان برنامه ۱۵ ساله ریشه‌کن کردن فقر را تصویب می‌کنند

تخمین زده می‌شود تحقق اهداف گنجانده شده در برنامه جدید توسعه پایدار جهانی تا سال ۲۰۳۰ هر ساله هزینه‌ای نزدیک به ۳. ۵ تریلیون تا ۵ تریلیون دلار دربر خواهد داشت.

مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب برنامه ۱۵ ساله ریشه کن کردن فقر، رسیدگی به مشکلات تغییرات آب و هوا و محیط زیست جمعه ۲۵ سپتامبر/ سوم مهر در نیویورک تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این نشست که سه روز به طول خواهد انجامید، باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در کنار همتایان خود از کشورهای مصر، هند، آلمان، بریتانیا و فرانسه سخنرانی خواهند کرد.

تخمین زده می‌شود تحقق اهداف گنجانده شده در برنامه جدید توسعه پایدار جهانی تا سال ۲۰۳۰ هر ساله هزینه‌ای نزدیک به ۳.۵ تریلیون تا ۵ تریلیون دلار دربر خواهد داشت.

ماکاریا کامائو، سفیر کنیا در سازمان ملل و یکی از تسهیل‌کنندگان این مذاکرات تأکید کرد که چنانچه ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل با این برنامه موافقت کنند، تأمین این مبلغ غیرممکن نخواهد بود.

بیل گیتس، از مؤسسین شرکت مایکروسافت و از ثروتمندانی که قصد دارند کمک‌هایی به طرح توسعه پایدار جهانی کنند، تأمین این مبلغ بودجه را «تنها در سایه اختراعات و ابداعات جدید در حوزه‌هایی مانند صنایع غذایی و واکسیناسیون» و «رشد اقتصادی» ممکن می‌داند.

۱۷ هدف از اهداف مشخص شده در این برنامه، در ادامه برنامه «اهداف توسعه هزاره» است که ۱۵ سال پیش تدوین شد و تنها ۸ هدف آن به موفقیت نسبی دست یافت.

قرار است پس از پایان سخنرانی‌ها در این نشست، اسناد مرتبط با این برنامه که شامل ۱۷ هدف لازم الاجرا و ۱۶۹ هدف خاص است با عنوان «تغییر شکل جهان ما: برنامه سال ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار» مورد تصویب قرار گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    همیشه عادت کرده ایم هم خودمان را فریب دهیم و هم به فریب دیگران دلخوش شویم.از زمانی که انسان اساس کرد که دارد به دوران مدرن پا می گذارد با فقر و بدبختی مواجه شده است،حال چگونه می خواهند در 15 سال اینده فقر را ریشه کنند؟