ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی در نیویورک: با روسیه در جنگ سوریه هیچ ائتلافی نکرده‌ایم

روحانی با اشاره به اینکه در سطح روابط ایران و آمریکا پیشرفت‌هایی حاصل شده، تأکید کرد «هم‌چنان راه درازی در پیش است.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در اولین روز از سفر خود به نیویورک، در جمع نمایندگان رسانه‌های آمریکایی درباره همکاری ایران و روسیه در جنگ علیه داعش در سوریه گفت: «من ائتلافی میان ایران و روسیه در جنگ با تروریسم در سوریه نمی‌بینم.»

رئیس جمهوری ایران، جمعه سوم مهر، در گفت‌و‌گو با سردبیران و نمایندگان رسانه‌های آمریکایی گفت که ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، «شخصاً» به او گفته است که قصد دارد «نقش پررنگ‌تری در مقابله با گروه‌های تندرو در منطقه ایفا کند.» اما، ائتلافی بین ایران و روسیه در این باره صورت نگرفته است.

روحانی با اشاره به اینکه در سطح روابط ایران و آمریکا پیشرفت‌هایی حاصل شده، تأکید کرد «هم‌چنان راه درازی در پیش است.»

او توافق‌نامه هسته‌ای بین ایران و گروه ۵+۱ را «آزمونی بزرگ» برای روابط ایران و آمریکا توصیف کرد و گفت که لازم است «فضای اعتماد» بین دو طرف ایجاد شود.

رئیس جمهوری ایران برای سخنرانی در هفتادمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک سفر کرده است.

روحانی پیش از سفر به نیویورک در جمع خبرنگاران ایرانی گفته بود که قرار است با «نخبگان آمریکا، نخبگان ایرانی مقیم آمریکا، دانشگاهیان آمریکایی، رهبران اسلامی آمریکایی، مدیران رسانه‌ها و روزنامه‌های آمریکایی و ایرانیان مقیم آمریکا» دیدار کند و جلسه‌های مشترکی با حضور «شرکت‌های مهم اقتصادی آمریکا و ایرانی تبار در آمریکا» برگزار کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    حسن روحانی، در جمع چهره‌های رسانه‌ای آمریکایی و بین‌المللی در نیویورک بر روابط قوی ایران و حکومت سوریه تاکید کرده و گفته است: "ایران با حکومت سوریه روابط داشته و خواهد داشت!." روحانی در پاسخ به سوالی درباره بمباران مردم سوریه به دست نیروهای وفادار به بشار اسد گفت: "نمی‌دانم اطلاعات شما از کجا است؟ آن بمب‌ها علیه تروریست‌ها استفاده می‌شود!!