ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جبهه النصره بخشی از تجهیزات نظامی آمریکایی را در سوریه مصادره کرد

شبه‌نظامیان جبهه النصره در ازای عبور امن شبه‌نظامیان آموزش دیده توسط آمریکا در سوریه، شش کامیون از تجهیزات نظامی آنها را مصادره کردند.

شبه‌نظامیان آموزش دیده توسط ارتش آمریکا برخی از تجهیزات مهم نظامی خود را برای عبور ایمن در خاک سوریه به جبهه النصره واگذار کردند.

سخنگوی ارتش آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت: «این اقدام به مبارزه آمریکا علیه گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه ضربه جدی وارد می‌کند.»

سرهنگ پاتریک رایدر، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد، شبه‌نظامیان جبهه النصره در ازای عبور امن شبه‌نظامیان آموزش دیده توسط آمریکا در سوریه، شش کامیون از تجهیزات نظامی و بخش زیادی از مهمات را که معادل یک چهارم تجهیزات نظامی بود مصادره کردند.

بر اساس گزارش فرماندهی مرکزی آمریکا این تجهیزات نظامی روز ۲۵ سپتامبر در اختیار جبهه النصره قرار گرفته است.

جبهه النصره به عنوان شاخه نظامی القاعده در سوریه شناخته می‌شود.

آموزش این شبه‌نظامیان بر اساس طرحی است که وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با داعش در خاک سوریه دارد. بر اساس این طرح قرار است پنج هزار شبه‌نظامی سوری تعلیم نظامی داده شوند.

این خبر‌ها تازه‌ترین نشانه از مشکلات و چالش‌های نظامی برای مقابله با گروه داعش در خاک سوریه به شمار می‌رود.

جنگ داخلی در سوریه جان بیش از ۲۵۰ هزار نفر را تاکنون گرفته و باعث آوارگی بیش از نیمی از جمعیت ۲۳ میلیونی این کشور شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.