ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت مجلس با اعطای تابعیت به فرزندانی با مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی

عباس قائدی رحمت، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که تخمین زده می‌شود تعداد فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان «اتباع بیگانه» در ایران نزدیک به یک میلیون تن باشد که «هویت آن‌ها مشخص نیست.»

مجلس شورای اسلامی ایران به کلیات طرح اعطای تابعیت به فرزندانی که مادر ایرانی و پدر خارجی دارند رأی منفی داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه علنی یکشنبه پنجم مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح دو فوریتی اعطای تابعیت به فرزندان پدران غیر ایرانی و نیز فرزندان «شهدای غیر ایرانی» رأی مخالف داد.

از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر، ۷۴ تن رأی موافق، ۸۴ تن رأی مخالف و ۱۲ تن رأی ممتنع دادند.

عباس قائدی رحمت، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که تخمین زده می‌شود تعداد فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان «اتباع بیگانه» در ایران نزدیک به یک میلیون تن باشد که «هویت آن‌ها مشخص نیست».

بر اساس قوانین ایران، مردانی که از اتباع غیر قانونی هستند و با زنان ایرانی ازدواج می‌کنند تابعیت ایرانی نمی‌گیرند و در نتیجه فرزندان آن‌ها نیز از تابعیت ایرانی محروم می‌شوند.

به گفته سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نداشتن اسناد هویتی، شناسنامه و کارت ملی موجب شده است که این افراد «هم به لحاظ شناسایی دارای مشکل هستند و هم به لحاظ بهداشتی، اجتماعی، درمانی و آموزشی نمی‌توانیم به آن‌ها خدمات‌رسانی کنیم.»

در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مهاجران عمدتاً افغانستانی حاضر در ایران با زنان ایرانی ازدواج کرده و فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها در وضعیت مبهم و بلاتکلیفی قانونی قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کامی

    همون بهتر که تابعیت ایرانی نمیگیرن! تابعیت نپال بگیری از تابعیت ایران بهتره! مگه ایرانی بودن چه مزیتی داره؟! ایرانی در تمام دنیا بدنام و تروریست نشون داده میشه. مرده شور تابعیت ایرانی رو ببرند!

  • فاطمه

    اینها مادر رو ماشین جوجه کشی می دونند .تمام این حرفهایی هم که در مورد مقام مادر می زنند مزخرفه . نهایتا مادر یک شی مقدسه از نظرشون که باید گذاشت رو طاقچه !! بعد انتظار دارند زن ها 9 ماه جسم و روانشون رو نابود کنند و از زندگی عقب بمونند و بچه که بدنیا اومد بگذارند تو سینی تحویل آقابالاسر کنند!!! 36 سالمه و خوشحالم بچه دار نشدم توی این خراب شده . بعد از این هم دقت می کنم که بچه ای درست نکنم و نقش یک وسیله ی تولید مثل رو برای افزایش جمعیت ام القرا ایفا نکنم !

  • Farid

    مجلس داعشی    

  • نوشین

    نژاد پرستی یعنی همین