ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران ۲۱ میلیارد دلار تجهیزات ماهواره‌ای و هواپیما از روسیه خرید

قراردادهای اخیر ایران و روسیه شامل خرید تجهیزات مربوط به ماهواره‌ و همچنین هواپیمای مسافربری سوخوی سوپرجت ۱۰۰ است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی اعلام کرد ایران به منظور خرید تجهیزات ماهواره‌ای و هواپیما، قراردادی به ارزش ۲۱ میلیارد دلار با روسیه امضا کرد.

منوچهر منطقی در مصاحبه‌ای با آژانس خبری «اسپوتنیک» روسیه گفت: «این قراردادها در حاشیه نمایشگاه تجهیزات هوایی MAKS- 2015 که در ماه گذشته در روسیه برگزار شد به امضا رسید.»

این قراردادها شامل خرید تجهیزات مربوط به ماهواره‌ و همچنین هواپیمای مسافربری سوخوی سوپرجت ۱۰۰ است.

از زمان انعقاد توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت‌ جهانی در ماه ژوئیه، ایران و روسیه قصد دارند تا روابط اقتصادی‌ خود را تقویت کنند.

مقامات صنعت هواپیماسازی غرب تخمین زده‌اند که ایران با جمعیت تقریبی ۸۰ میلیون نفرو فرسودگی ناوگان هوایی دست‌کم به ۴۰۰ هواپیمای جدید در خطوط حمل و نقل خود نیاز دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    فهرست اقلام وارداتی گمرک در پنج‌ماهه نخست امسال از چین نشان می‌دهد که در این مدت در زمینه مواد خوراکی چین از ماهی گرفته تا موز و آناناس و بادام زمینی به ایران صادر کرده است. در مدت مذکور مجموعا نزدیک به ۳۵۰۰ تن ماهی با ارزش بیش از ۱۴ میلیون دلار، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن موز با ارزش کمتر از ۲۵ میلیون دلار، ۱۸ تن آناناس با ارزش ۱۸ هزار دلار و حدود هزار تن بادام زمینی با ارزش بیش از یک میلیون دلار به کشور وارد شده است. این گزارش می‌افزاید در کنار خوراکی‌هایی که از چین به کشور وارد می‌شود این کشور به ایران اجناس مصرفی دیگری نیز می‌فروشد. برای مثال در پنج ماهه نخست امسال ۶۳۰ تن شن و ماسه طبیعی !! و مصنوعی با ارزش ۳۷۰ میلیون تومان، ۶.۵ تن سنگ پا با ارزش ۳۶ میلیون تومان و ۷۷۵ تن از انواع کود‌ها با ارزش دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از چین به ایران وارد شده است. اما این دست اقلام وارداتی در لیست واردات از چین چندان کمیاب نیست، تا جایی که در مدت مذکور ایران ۱۸۰ تن بیلچه با ارزش ۱۵۵ هزار دلار، ۱۷۰ تن کلنگ با ارزش متراز ۱۰۰ هزار دلار و همچنین ۱۱ تن چوب رخت آویز با ارزش بیش از ۳۰ هزار دلار یا ۵ تن دفتر مشق با ارزش ۱۲ هزار دلار از این کشور خریده است. ۱۳۰ تن کاغذ سیگار و کمتر از یک تن ریش، ابرو، مژه مصنوعی و کلاه گیس !! نیز از چین وارد ایران شده است که هر کدام به ترتیب به اندازه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ۱۰ میلیون تومان ارزبری داشته است.! البته چین در برخی از صنایع که ایران در آن حرف اول را می‌زند نیز وارد شده و حتی محصولاتش را به خود ایران نیز می‌فروشد مانند فرش!! و کف پوش بافته شده که در مدت مذکور نزدیک به ۷۱ تن از آن با ارزش ۲۰۰ میلیون تومان به ایران صادر شده است. کل واردات از کشور چین در سال گذشته به بیش از ۵ هزار تن و با ارزش ۱۲.۵ میلیارد دلار می‌رسید!!، اما در پنج ماه نخست میزان واردات از چین به نیمی از حجم واردات در سال۱۳۹۲ شمسی رسید، به این ترتیب که در این مدت ۲ هزار تن کالا در این مدت با ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار از چین به ایران وارد شده است!!.

  • بابک

    این خیانتی بزرگ است. خرید 21 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات از روسیه ؛ بزرگترین و خطرناکترین و نزدیکترین دشمن ایران. وابستگی نظامی و تسلیحاتی به دشمن خطرناک ، سابقه دار و دیوار به دیوار خیانت بزرگی است. روسیه ای که از نظر تکنولوژی هم با کشورهای رده بالای جهانی فاصله بسیار دارد. اهمانطور که زمان گمال ناصر رئیس جمهور مصر سلاحها و تجهیزات روسی کارکرد خوبی نداشتند ، مصر از پیمان شکنی ها و بدقولیهای روسها آسیب بسیار دید و ناصر دل پرخونی از آنها داشت. امتیازهایی که جمهوری اسلامی به روسیه میدهد هیچ سودی برای ایران ندارد که همه زیان و خسارت است. روسیه دشمن خطرناک و بدسابقه ای است. هیچ همسایه ای تاکنون از روسها ایمن نبود. در این 200 سال ایران آسیب های سختی از روسیه دید. روسها برای رسیدن به خلیج فارس از راه ایران برای کشور ما نقشه ها داشتند و دارند. در این مدت هیچ فرصتی را برای ضعیف کردن ایران از دست ندادند. گسترش نفوذ روسیه در خاورمیانه آینده تیره و تاری برای ایران بدنبال دارد. با تاسف آقای خامنه ای در میان کشورهای قدرتمند بدترین و خطرناک ترین و نزدیکترین دشمن را برای هماهنگی و همکاری و وابستگی برگزید. البته روشن است که «حفظ نظام اوجب واجبات است» و بزرگترین دشمن این نظام ملت ایران است. از همین جهت حکومت مافیایی روسیه را برای همدستی و کمک گرفتن برگزیدند تا هنگام نیاز در سرکوب مردم ایران همکاری کند. در سیاست های جمهوری اسلامی دشمنان ایران دوست حکومت و آنها که زمینه ای برای دوستی و همکاری بسود ایران دارند دشمن تعریف شده اند. از این 21 میلیارد دلار اسلحه و تجهیزات روسی بخشی همانها است که هم کنون از راه ایران برای حکومت بعثی سوریه (عضو کنفرانس ضدایرانی 6 + 2 خلیج فارس ) فرستاده میشود. حکومت اسد جنایتکار درامدی ندارد جز پولهایی که از خزانه ملت گرسنه ایران دریافت میکند.