ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش بیکاران و مقرری‌بگیران بیکاری در ایران

گزارش جدید وزارت کار، از رشد یک درصدی نرخ بیکاری و افزایش تعداد مقرری‌بگیران بیکاری خبر می‌دهد. کاهش صادرات و افت تولید بسیاری کالاهای صنعتی و معدنی نیز تایید شده است.

گزارش جدید وزارت کار افزایش یک درصدی نرخ بیکاری و بالا رفتن تعداد مقرری‌بگیران بیکاری را تایید می‌کند. این گزارش بر کاهش صادرات و افت تولید بسیاری کالاهای صنعتی و معدنی نیز انگشت می‌گذارد.

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، گزارش مفصلی پیرامون روند تحولات شاخص‌های منتخب اقتصادی کشور در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۳ را منتشر کرده است.

در این گزارش تایید می‌شود که در پایان سال ۹۳ تولید روزانه نفت ایران به دو میلیون و ۷۷۳هزار بشکه کاهش یافته است.

۴۱شاخص به عنوان متغیرهای پیشرو مبنای این گزارش هستند که از داده‌های بانک مرکزی، مرکز آمار ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت کار، وزارت نفت و اداره کمرگ جمهوری اسلامی استخراج شده‌اند.

این شاخص‌ها بر مبنای مجموعه‌ای از «نماگرهای اقتصادی آینده‌نگر» استوارند که در دهه ۱۹۸۰ از سوی کشورهای عضو "سازمان همکاری اقتصادی و توسعه" پذیرفته شده‌اند.

این نماگرهای اقتصادی، دوره‌های رونق و رکود و نقاط برگشت مسیر عمومی اقتصاد را قابل پیش‌بینی می‌کنند.

خبرگزاری «تسنیم» روز دوشنبه ششم مهر با انتشار نماگرهای مندرج در گزارش وزارت کار می‌نویسد کالاهای شاخصی چون خودرو، لوازم برقی خانه، سیمان، محصولات پتروشیمی و محصولات فولاد در پایان سال ۱۳۹۳ افتی با میانگین سه درصد داشته‌اند.

بر اساس نتایج پژوهشی که در مجلس شورای اسلامی ایران انجام شده، نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ به ۹ / ۱۵ خواهد رسید. این در صورتی است که رشد اقتصادی تا آن زمان سالانه ۵ درصد افزایش پیدا کند. در این پژوهش که اوایل شهریور ۱۳۹۴ منتشر شد، آمده است که در فاصله زمانی ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ و در خوش‌بینانه‌ترین حالت یعنی رشد اقتصادی ۵ درصدی در سال، چهار میلیون و ۱۷۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ در ایران بیکار خواهند بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.