ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رژیم سوریه باز هم از بمب‌های بشکه‌ای استفاده کرد

در حالی‌که غرب با احتیاط به بشار اسد نزدیک می‌شود، رژیم سوریه بار دیگر از بمب‌های بشکه‌ای استفاده کرد. تنها در دو روز گذشته ۳۳ بمب بشکه‌ای در «درایا»، واقع در استان «ریف دمشق» منفجر شده است.

در حالی‌که غرب با احتیاط به بشار اسد نزدیک می‌شود، رژیم سوریه بار دیگر از بمب‌های بشکه‌ای استفاده کرد. تنها در دو روز گذشته ۳۳ بمب بشکه‌ای در «درایا»، واقع در استان «ریف دمشق» منفجر شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه ضمن اعلام این خبر گفته است رژیم سوریه بمب‌های بشکه‌ای را بر سر غیرنظامیان فرو ریخته اما از تعداد کشته‌شدگان چیزی نگفته است.

بمب‌های بشکه‌ای با مواد همچون تی‌ان‌تی، میخ، براده‌های آهن و مواد سوختی اشتعال‌زا انباشته می‌شوند. پس از پرتاب بشکه‌ها بر روی اهداف و انفجار آن، میخ‌ها و ضایعات آهن به ترکش‌های مرگباری تبدیل شده و به هر سو پراکنده می‌شوند. انفجار این نوع بمب‌ها ویرانی گسترده و تلفات بالای انسانی را به همراه دارد و کسانی که مورد اصابت ترکش‌های آن‌ها قرار می‌گیرند دچار جراحات سخت، سوختگی شدید و یا قطع شدن اعضای بدن خود می‌شوند. استفاده از بمب‌های بشکه‌ای جنایت علیه بشریت به‌شمار می‌رود.

سازمان عفو بین‌الملل پیش از این اعلام کرده بود که حکومت بشار اسد با استفاده از بمب‌های بشکه‌ای غیرنظامیان را می‌کشد.

«درایا»، در جنوب غرب سوریه از آغاز اعتراضات گسترده در سوریه در سال ۲۰۱۱ از مناطق ناآرام این کشور بوده است. سربازان وفادار اسد در سال ۲۰۱۲ ده‌ها غیرنظامی را در این شهر قتل‌عام کردند. در حال حاضر «درایا» در دست گروه‌های مختلف اسلامی قرار دارد.

رژیم بشار اسد هم‌اکنون یک‌سوم خاک سوریه را در اختیار دارد. بخش بزرگ این کشور در دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.