ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار اوباما و پوتین: اختلاف بر سر ماندن یا رفتن بشار اسد

پس از حدود دو سال مناقشه، رهبران آمریکا و روسیه در حاشیه هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به‌مدت ۹۰ دقیقه با یکدیگر گفت‌وگو کردند در حالی که قرار بود این دیدار یک ساعت باشد.

پس از حدود دو سال مناقشه، رهبران آمریکا و روسیه در حاشیه هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به‌مدت ۹۰ دقیقه با یکدیگر گفت‌وگو کردند در حالی که قرار بود این دیدار یک ساعت باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود را «باز، بسیار سازنده و بسیار مفید» خواند.

این دو کشور درباره وضعیت سوریه و نبرد با گروه «دولت اسلامی» (داعش) گفت‌وگو کردند. در این مذاکره روسیه شرکت خود در حملات هوایی علیه داعش را رد نکرد. پوتین گفت: «ما در این‌باره فکر می‌کنیم» اما شرکت نیروهای نظامی زمینی علیه داعش را رد کرد.

رئیس جمهوری روسیه طرح ائتلاف ضد تروریستی را مطرح کرد که در آن ایران، عربستان سعودی، ترکیه و اردن نیز بتوانند شرکت داشته باشند.

نکته مورد اختلاف روسیه و آمریکا در این‌باره بشار اسد است. پوتین می‌گوید درباره آینده اسد مردم سوریه تصمیم می‌گیرند اما اوباما با ماندن بشار اسد در قدرت مخالف است. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه نیز روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل از کنار رفتن اسد دفاع کردند.

به‌گفته مقامات آمریکایی، اوباما و پوتین درباره بحران اوکراین نیز گفت‌وگو کردند. اوباما نسبت به اجرای کُند قطعنامه صلح مینسک ابراز نگرانی کرد و پوتین خواهان شرکت آمریکا در تلاش‌ها برای حل بحران اوکراین شد.

پوتین همچنین از آمریکا خواست تا با اوکراین و کشورهای اروپایی در راه برقراری روابط دیپلماتیک با مسکو و کمک به توافق مشترک یاری رساند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.