ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن مهر پردیس مقابل مجلس

جمعی از متقاضیان پروژه مسکن مهر پردیس در اعتراض به عدم واگذاری واحدهای مسکونی در مقابل ساختمان مجلس ایران تجمع کردند.

جمعی از متقاضیان پروژه مسکن مهر پردیس در اعتراض به عدم واگذاری واحدهای مسکونی در مقابل ساختمان مجلس ایران تجمع کردند.

عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) این تجمع پیش از ظهر روز سه‌شنبه ۷ مهرماه برگزار شد.

به‌گفته یکی از تجمع‌کنندگان، متقاضیان مسکن مهر سه سال است که مبلغی معادل ۴۰ میلیون تومان برای مسکن مهر پردیس واریز و پس از آن نیز بارها مبالغی را پرداخت کرده‌اند اما هنوز مسکنی به آن‌ها تعلق نگرفته است.

این در حالی است که قرار تحویل واحدهای مسکونی پردیس ۱۸ ماه پیش بود.

تجمع‌کنندگان خواهان رسیدگی هر چه سریع‌تر نمایندگان مجلس به وضعیت واگذاری واحدهای مسکونی‌شان شدند.

این چندمین تجمع متقاضیان مسکن مهر پردیس بود.

در سال ۱۳۸۶ و هم‌زمان با افزایش بی‌سابقه قیمت خرید مسکن در سراسر کشور به‌ویژه در تهران، محمد سعیدی‌کیا، وزیر وقت مسکن و شهرسازی دولت نهم، طرحی موسوم به «مسکن مهر» را پیشنهاد و وعده داد تا دولت با اجرای آن ابتدا «قیمت مسکن را کنترل می‌کند» و سپس «آرزوی همه مستأجرها را برآورده کرده و آن‌ها را صاحب‌خانه خواهد کرد.»

دولت‌های نهم و دهم همواره از طرح مسکن مهر به‌عنوان یکی از افتخارات خود یاد می‌کردند اما بعد با گسترش تحریم‌ها و بحران اقتصادی در ایران و بی‌برنامگی دولت، آن‌گونه که وعده داده می‌شد این واحدهای مسکونی آماده نشدند و بر قیمت آن‌ها افزوده شد.

در هنگام ثبت نام متقاضیان، قیمت تمام شده یک واحد مسکونی در پردیس ۲۰ میلیون تومان اعلام شده بود اما هر بار بر قیمت آن افزوده شد.

عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی دولت یازدهم نیز چند بار از توقف طرح مسکن مهر سخن گفته است. او دو سال پیش گفته بود: «این نوع خانه‌سازی به ظاهر کمک به مردم و به واقع گرفتار کردن مردم و دولت‌های آینده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    دی ماه ۱۳۹۹ به بهانه مبارزه با دلال ،چند ده ملیون از خریداران مسکن مهر پول خواسته دولت،در صورتی که دلال خونه ای به اسمش نمیزنه، چند ماه قبلم به همین بهانه،۲۱ ملیون برای انتقال قراردادبه اسم خریدار بعدی از مردم گرفتند،در صورتی که این مبلغ ۱ ملیون و قبلش ۲۰۰هزار بود. تو قرارداد ۴برگی موعد تحویل خونه و قیمت نهایی مشخص نیست و هر کاری بخوان با مردم بدبخت میکنند،کیفیت ساخت هم ...است.

  • ستاره

    چه زندگی ها رو از هم پاشوند این مسکن بی مهر!!!