ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار وزارت خارجه ایران به عربستان در مورد حادثه منا

وزارت خارجه ایران برای چهارمین بار کاردار سفارت عربستان را احضار کرد و به این کشور در مورد «تعلل و بی‌تفاوتی در شناسایی مفقودین و ارسال جنازه کشته‌شدگان حادثه منا» هشدار داد.

وزارت خارجه ایران برای چهارمین بار کاردار سفارت عربستان را احضار کرد و به این کشور در مورد «تعلل و بی‌تفاوتی در شناسایی مفقودین و ارسال جنازه کشته‌شدگان حادثه منا» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی چگینی، مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران در این دیدار خواهان عذرخواهی عربستان در مورد حادثه منا شد.

چگینی همچنین به کاردار سفارت عربستان گفته که اجساد کشته‌شدگان باید به ایران برگردد و «هیچ یک از خانواده‌های قربانیان به تدفین عزیزان خویش در عربستان رضایت نداده و همگی خواستار انتقال سریع پیکرهای آن‌ها به وطن خود هستند.»

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران در همین‌باره نامه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران خطاب به همتای سعودی‌اش را نیز به کاردار سعودی تحویل داد.

کاردار عربستان سعودی نیز گفته که در زود‌ترین زمان، نظرات دولت ایران را به دولت متبوع خود منتقل می‌کند.

حادثه منا روز پنج‌شنبه ۲۴ سپتامبر / دوم مهرماه رخ داد. بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی ایران، آمار کشته‌شدگان ایرانی در حادثه منا ۲۳۹ نفر و شمار مفقودین ۲۴۱ نفر است.

مقام‌های ایران، از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از زمان وقوع حادثه منا حملات شدیدی به مسئولان سعودی کرده و آن‌ها را «بی‌کفایت» خوانده‌اند. حتی برخی از مسئولان جمهوری اسلامی این حادثه را «توطئه» نامیده‌اند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به این حادثه اشاره و مسئولان سعودی را متهم به سوء مدیریت کرد.

همچنین علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نیز گفته که «افراد رده بالای» جمهوری اسلامی ایران در این حادثه مفقود یا کشته شدند و «عربستان باید جهت پیگیری این موضوع و اقدامات مربوط به آن اقدامات لازم را انجام دهد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    چند ماه دیگر در چنین روزی : وزارت خارجه ایران برای صدمین بار کاردار سفارت عربستان را احضار کرد . واقعآ که مضحکه و مسخره هستند این جانیان وطن فروش حاکم بر ایران و فقط و فقط هارت و پورت زیادی می کنند و شعار می دهند .