ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات هوایی روسیه به مواضع داعش آغاز شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور حملات خود به مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه را آغاز کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور حملات خود به مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه را آغاز کردند.

به‌گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه روز چهارشنبه ۳۰ سپتامبر / ۸ مهر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه گفت: «امروز هواپیماهای نیروی هوایی روسیه مطابق با تصمیم ولادیمیر پوتین، فرمانده کل قوا عملیات خود برای وارد کردن ضربات دقیق به مواضع زمینی تروریست‌های عضو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در خاک جمهوری عربی سوریه را آغاز کردند.»

سرلشگر کوناشنکوف افزود، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه به همتایان خود در سازمان پیمان امنیت جمعی خبر داد که جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه خودروهای نظامی، مراکز ارتباطی و انبارهای اسلحه، مهمات و سوخت متعلق به داعش را بمباران می‌کنند.

آمریکا گفته است در جریان حملات روسیه قرار داشته و این حملات به اطراف حمص صورت گرفته است.

روز چهارشنبه، شورای فدراسیون روسیه درخواست ولادیمیر پوتین برای استفاده از نیروهای مسلح روسیه در خارج از کشور، از جمله سوریه را تأیید کرد.

روسیه به همراه ایران، در جنگ سوریه از رژیم بشار اسد دفاع می‌کند.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در نشست مشورتی با اعضای هیأت دولت گفت: «شرکت روسیه در عملیات ضدتروریستی در سوریه بر اساس حقوق بین‌المللی و مطابق با درخواست رسمی رئیس جمهوری سوریه انجام می‌شود.»

پوتین درگیری در سوریه را دارای ریشه‌های عمیق خواند و «تضادهای بین دولتی و تضاد‌های سیاسی داخلی، مذهبی و قومی» را از جمله آن‌ها دانست. او گفت این تضادها در نتیجه «دخالت وقیحانه خارجی» شدت پیدا کرده‌اند.

پوتین افزود: «ما با در نظر داشتن تمام این ملاحظات قصد نداریم تا در این درگیری‌ها وارد شویم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    "کشتار" در حومه حمص ! در همین حال، سایت های مخالفان سوری، با انتشار تصاویری از آثار حملات روسیه در حمص گفته اند که حملات هوایی روسیه غیر نظامیان در شهرک های الزعفرانه، الرستن و تلبیسه، را هدف قرار داده اند که در نتیجه آن 36 شهروند غیرنظامی سوری از جمله شماری کودکان کشته شده اند. رسانه های رژیم سوریه گفته اند که ارسال جنگنده های روسیه به سوریه، با درخواست بشار اسد از ولادیمر پوتین و سفر سلیمانی به مسکو صورت گرفته است.

  • faryad

    اقای اوباما  تبریک از توافق سوریه !: جنگنده‌های روسیه به جای داعش مواضع ارتش آزاد سوریه را بمباران کردند!! صالح گفت که جنگنده‌های روسیه صبح چهارشنبه دو بار شهر اللطامنه را بمباران کردند که یکی از این حملات غیر نظامیان را هدف قرار داد و دیگری مواضع تجمع العزه، گروهی که دو سال پیش با حضور 1500 جنگجو تشکیل شد و از گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه به شمار می‌آید را بمباران کرد. او افزود این حمله غاری را هدف قرار داد که گروه تحت امرش از آن به عنوان یک پایگاه استفاده می‌کنند؛ این کوه در نزدیکی خط مقدم نبرد با نیروهای دولتی در حومه شمال حماه قرار دارد. او ادامه داد که در هر حمله هشت تا 10 موشک شلیک شد. یک مسئول آمریکایی گفته است که مسکو تنها یک ساعت پیش از حمله، واشینگتن را در جریان آن قرار داد. !!