ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعرفه آب تا چند روز دیگر گران می‌شود

قائم‌مقام وزیر نیرو می‌گوید شورای اقتصاد در حال بررسی نهایی سناریوی نهایی قیمت آب است. پیشنهاد افزایش ۲۰درصدی تعرفه آب، تعدیل شده و تا نیمه دوم مهر اعلام می‌شود.

ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو می‌گوید شورای اقتصاد در حال بررسی نهایی سناریوی افزایش قیمت آب است. او اضافه می‌کند که این شورا به احتمال زیاد تعدیلاتی روی سناریوهای پیشنهادی وزارت نیرو انجام خواهد داد و تعرفه تعیین‌شده بین هفته دوم تا سوم مهر برای اجرا ابلاغ می‌شود.

محمودی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران گفته است: «فعلا خبری از افزایش تعرفه‌های برق نیست، اما پیشنهادات وزارت نیرو مبنی بر افزایش قیمت آب در شورای اقتصاد به تصویب رسیده ، اما ماهیت پیشنهاد تا حدودی مورد تعدیل واقع شده است.»

او گفته که میزان تعرفه در اقشار پایین مصرف و متوسط مصرف خیلی زیاد نیست: «برای طبقات بالای مصرف افزایش تعرفه در نظر گرفته‌ شده تا بتوان مصرف اقشار پایین و متوسط را نیز از این طریق جبران کرد.»

پیش‌تر، علیرضا دائمی، معاون وزیر نیرو در امور آب گفته بود پیشنهاد گرانی ۲۰درصدی بهای آب روی میز شورای اقتصاد و منتظر تصمیم‌گیری است. علیرضا دائمی عنوان کرده بود که تعرفه آب بسیار پایین است و افزایش آن بخشی از مشکلات صنعت اب را حل می‌کند.

تعرفه آب در سال‌های ۹۳ و ۹۴ بالا نرفته است. به تاکید مسئولان وزارت نیرو، افزایش ۲۰درصدی تعرفه آب متناسب با دو سال نرخ تورم است.

معاون وزارت نیرو، در آبان سال ۱۳۹۳ گفته بود که بدون مجوز مجلس و دولت نمی‌توان تعرفه مصرفی آب و برق را بالا برد. دائمی با اعلام این که قیمت تمام شده آب و برق فاصله زیادی با دریافت‌ها از مردم دارد، اشاره کرده بود: «قیمت نیم لیتر آب معدنی بیش از ۴۰۰ تومان است در حالی که ما ۱۰۰۰ لیتر آب تصفیه شده شرب را کمتر از ۴۰۰ تومان عرضه می‌کنیم.»

معاون وزیر نیرو در امور آب گفته است که تعرفه آب برای مشترکان پرمصرف افزایش می‌یابد: «با توجه به اینکه ۷۲ درصد مصرف‌کنندگان آب محدوده مصرف معقولی دارند، هدف وزارت نیرو از افزایش تعرفه آب برای پرمصرف‌ها، کسب درآمد نیست بلکه اعمال روش‌هایی برای کنترل مصرف بی‌رویه است.»

ستار محمودی عنوان کرده که وزارت نیرو قصد داشت تا میزان تعرفه آب را ۲۰ درصد افزایش دهد اما رسیدن تعرفه مصرف پلکان‌های بالای مصرفی آب به قیمت تمام شده مورد تایید شورای‌عالی اقتصاد قرار نگرفت.

مقامات جمهوری اسلامی با تشدید کم‌آبی و پیش‌بینی‌ها در باره خشکسالی در منطقه، در مورد وضعیت آب و آینده آن ابراز نگرانی می‌کنند. یک راه‌کار صرفه‌جویی در مصرف آب، بالا بردن قیمت تعرفه آن معرفی می‌شود.

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو ابراز امیدواری کرده که برای رفع مشکلات آبی کشور، مذاکرات با کشورهای همسایه در مورد واردات آب به نتیجه برسد.

رسانه‌های داخلی، دوازدهم شهریور نیز از قول رئیس مجلس ایران در دیدار با همتای گرجی خود در نیویورک نوشته بودند که ایران از گرجستان آب وارد خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.