ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو: ایران ببری است که گربه نخواهد شد

نخست‌وزیر اسرائیل در نطقی احساساتی در مجمع عمومی سازمان ملل، هشدار داد که توافق اتمی خطر جنگ در خاورمیانه را بالا می‌برد. او سازمان ملل را نیز به دشمنی با کشورش متهم کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل در نطقی احساساتی در مجمع عمومی سازمان ملل، هشدار داد که توافق اتمی خطر جنگ در خاورمیانه را بالا می‌برد. او سازمان ملل را نیز به دشمنی با کشورش متهم کرد.

بنیامین نتانیاهو در یک سخنرانی شدیداللحن در نیویورک، هم علیه توافق اتمی با ایران هشدار داد و هم سازمان ملل را به پیش‌داوری نسبت به کشورش متهم ساخت.

او گفت توافق اتمی با ایران، خطر جنگ در خاورمیانه را بالا می‌برد: «این توافق صلح را محتمل‌تر نمی‌کند بلکه با فراهم کردن امکان تهیه سلاح و پول برای ایران، زمینه‌ای برای جنگ می‌سازد.»

نتانیاهو تاکید کرد که تامین پول بر اساس این توافق برای ایران، به معنای سرکوب بیشتر در داخل و تهاجم بیشتر این کشور در خارج خواهد بود.

او در بخشی از نطق خود گفت: «تهران غرب را فریب داده است. آیا فکر می‌کنید (با توافق اتمی) یک ببر دیوانه می‌تواند به یک بچه گربه مبدل شود؟»

استفاده استعاری از کلمات «گربه» و «ببر» در نطق نتانیاهو به سخنرانی فرانکلین روزولت، رئیس‌جمهوری آمریکا در ۲۹ دسامبر ۱۹۴۰ و در دوران جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. در این سخنرانی رادیویی روزولت استدلال کرد که صلح با نازی‌ها ممکن نیست و گفت: «هیچ کس نمی‌تواند یک ببر را با نوازش اهلی کرده و تبدیل به بچه گربه کند.»

نخست وزیر اسرائیل به این اشاره کرد که ایران قصد محو کشورش را دارد: «هفتاد سال پس از قتل‌عام شش میلیون یهودی، رهبران ایران وعده می‌دهند که دوباره شش میلیون یهودی را خواهند کشت و سرزمین ما و ملت ما را نابود خواهند کرد.»

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنرانی خود در نیویورک، سازمان ملل را متهم کرد به این که با تنها دمکراسی در خاورمیانه عناد می‌ورزد و نسبت به اسرائیل بی‌طرف نیست.

نتانیاهو خطاب به کشورهای غربی گفت سازمان ملل در قبال این تهدیدها هیچ اقدامی نکرده است: «حالا شاید بتوانید درک کنید که برای چه اسراییل از توافق اتمی استقبال نکرد.» او یادآور شد که موشک‌های دوربرد ایران برای اسرائیل نیستند چرا که اسرائیل زیاد دور نیست: «این موشک‌ها برای شماست.»

نخست‌وزیر اسرائیل بلافاصله پس از اعلام توافق هسته‌ای، آن را «خطای تاریخی» خوانده و گفته بود ایران با این توافق به میلیاردها دلار پول برای گسترش «ماشین ترور» دست خواهد یافت. نتانیاهو از آن زمان تا کنون پیوسته تاکید کرده که توافق برای کشورش الزام‌آور نیست و اسرائیل برای دفاع از خود به طور مستقل عمل خواهد کرد.

بی میشل، ستون‌نویس روزنامه «هاآرتص» کمی پیش از پایان مذاکرات وین، یادداشتی طنزآمیز نوشته و گفته بود: «طفلکی بی‌بی، اسباب بازی محبوب خود را از دست داد.» محور یادداشت این روزنامه چپ/لیبرال، نقد تبلیغات نتانیاهو در «پناه گرفتن پشت خطر ایران» و غفلت او از مسائل مبرم داخلی بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سینا

    این را خود نتانیاهو هم میداند که قاطبه ملت ایران خواستارتغییر رزیم صهیونیستی هستندواین به معنای نابودی مردم ساکن در اسراییل نیست ولذا الم شنگه ای که صهیونیست ها راه انداخته اند را نباید جدی گرفت

  • تهران

    من سوپاپ اطمینان را به ماشه انفجاری نژاد پرستی وجهالت ترجیح میدهم. باز هم سخن آلبرت اینشتین را تکرار میکنم که حماقت را کرانه ای نیست. مخالفت آقای بهروز با ایرانی و فلسطینی و سایر ابنای بشر را منصفانه نمیدانم.

  • بهروز

    صادق زیبا کلام (سوپاپ اطمینان) مینویسد: "حوادث تلخ و ناگوار حج امسال نشان داد که احدی نه درمنطقه و نه در جهان تره هم برای ما خرد نمی کند. هرکس هر طورکه دلش می خواهد با ما ایرانیان رفتارمی کند. آیا حتی فلسطینی ها از جمله "حماس" و "جهاد اسلامی" که این همه بالای آنها هزینه می پردازیم حاضر شدند یک اعتراض خشک و خالی به ریاض نمایند یا پیشنهاد کمک به یک بررسی منصفانه و بی طرفانه به ریاض بدهند؟" ​​ این نهایت حماقت "انیشتن" وطنی است که میبیند فاشیسم فارس کردها و بلوچها راقتل و عام میکند ولی آه "فلسطین" را میکشد.

  • تهران

    دوست عزیز دیگر دورانی که یک بمب بتواند فقط یک کشور را به عهد حجر برساند تمام شده. این نقل قول از آلبرت اینشتین است: I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. من نمیدانم در جنگ سوم جهانی از چه اسلحه ای استفاده میشود ولی جنگ چهارم جهانی با سنگ و چوب صورت میگیرد. شما زیاد نگران حمله جهان سوم به جهان اول نباش و ینقل قول اینشتین را از قول من به صاحبان IMP بگو. از آقای سنایی هم خواهشمندم راجع به قدرت خوفناک و مرگبار بمب های هیدروژنی و اتمی و " ؟؟؟؟!!!IMP" توضیحاتی درج کنند تا بلکه آقا بهروز از توهم بازی های کامپیوتری خارج شود. Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe. "دوچیز بی کرانه است، کیهان وحماقت انسان و من در مورد کیهان مطمئن نیستم"

  • بهروز

    ایران کشور عقب مانده ایست ولی از نظر ایدئولوژیکی مانند آلمان نازی است. ایران تنها کشوری در جهان است که خواهان نابودی یک کشور عضو سازمان ملل است و بهمین جهت شایستگی عضویت در سازمانهای جهانی را ندارد. روحیه جهان سومی ایرانی زبان زور را میفهمد ومن نگران آن هستم که گوشمالی که ممکن است اسرائیل به ایران بدهد به قیمت جان آن دسته میلیونها ایرانی که نه مرگ ونه نابودی کسی را خواسته اند تمام بشود. اخیرأ افشا شده که اسرائیل علاوه بر بمب اتمی و هیدروژنی دارای ای.ام.پی.است که میتواند یک کشور ا به عصر حجر برگرداند.

  • تهران

    احساسات آقای نتانیاهو قابل درک است. مذاکره با فلسطینی ها بدون پیش شرط احترام نتانیاهو به قطع نامه های سازمان ملل و عدم جلوگیری از گسترش شهرک سازی در مناطق ممنوعه وسایر مصوبات جهانیان. ظالمانه بودن رای اکثریت نمایندگان جامعه جهانی در صدور 20 قطعنامه بر علیه خشونت های اسراییل در مقابل مردم بی دفاع . چرا بی بی به آژانس بین الملل انرژی اتمی و NPT ملحق نمیشود؟ بسیار خوشحال شدم که این بزرگترین منادی نفرت در جهان گنونی احساسات وعقایدش را در معرض قضاوت جهانیان قرار داد. تاخود چه قبول افتد وچه در نظر آید. بی بی نام مستعار بنیامین نتانیاهو میان دوست داران این گربه ملوس است.