ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه نبردها در اطراف قندوز، سرنگونی هواپیمای ترابری آمریکا

به‌رغم اعلام آزادسازی شهر قندوز از دست نیروهای طالبان نبرد در اطراف این شهر همچنان ادامه دارد. طالبان می‌گویند در شرق افغانستان یک هواپیمای ترابری آمریکا سرنگون شد. طالبان می‌گویند آن‌ها این هواپیما را سرنگون کرده‌اند.

به‌رغم اعلام آزادسازی شهر قندوز از دست نیروهای طالبان نبرد در اطراف این شهر همچنان ادامه دارد. در شرق افغانستان یک هواپیمای ترابری آمریکا سرنگون شد. طالبان می‌گویند آن‌ها این هواپیما را سرنگون کرده‌اند. پنتاگون این ادعا را رد می‌کند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، درگیری‌های نظامی در اطراف قندوز به شدت ادامه دارد و هزاران نفر از ساکنان شهر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

به‌گفته ساکنان قندوز نیروهای طالبان با ورود ارتش افغانستان به شهر، مخفی شدند و سپس بار دیگر درگیری با سربازان افغان را آغاز کردند.

در ساعات اولیه روز گذشته، پنج‌شنبه یکم اکتبر / ۹ مهرماه، پس از ساعت‌ها درگیری شبانه، واحدهای ویژه ارتش افغانستان با کمک نیروهای ناتو، طالبان را از قندوز عقب نشاندند.

وزارت دفاع افغانستان گفت ۱۵۰ نفر از نیروهای طالبان در عملیات بازپس گیری قندوز کشته شده‌اند.

در همین حال رویترز به نقل از پنتاگون گزارش داد که پنج‌شنبه شب ۱۱ نفر در جریان سرنگونی یک هواپیمای ترابری ارتش آمریکا در فرودگاه جلال‌آباد کشته شدند.

کشته‌شدگان شش نفر از سربازان آمریکایی و پنج نفر از غیرنظامیانی بودند که برای ارتش کار می‌کردند.

یک سخنگوی پنتاگون گفته است هیچ گلوله‌ای به سوی این هواپیما شلیک نشده است و بررسی درباره علت سرنگونی آن ادامه دارد.

این در حالی است که یک سخنگوی طالبان در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته است نیروهای طالبان این هواپیما را سرنگون کرده‌اند.

این رویداد ساعاتی پس از اعلام تصرف مرکز شهر قندوز توسط ارتش افغانستان رخ داد. آمریکا از حملات ارتش افغانستان در قندوز علیه طالبان پشتیبانی نظامی کرده است.

در سال ۲۰۱۱ طالبان یک بالگرد ترابری سنگین آمریکا از نوع «شنوک» را سرنگون کردند و ۳۸ نفر از سرنشین‌های آن به‌همراه خدمه بالگرد کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.