ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات تازه جنگنده‌های سوخو روسیه در خاک سوریه

روسیه می‌گوید جنگنده‌های این کشور در سومین روز از حملات هوایی خود در خاک سوریه ۱۲ موضع داعش را مورد هدف قرار دادند. اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید این اهداف به داعش تعلق ندارند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور در سومین روز از حملات هوایی خود در خاک سوریه ۱۲ موضع «دولت اسلامی» (داعش) را مورد هدف قرار دادند. اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید این اهداف به داعش تعلق ندارند و روسیه مخالفان دیگر رژیم اسد را هدف قرار داده است.

جنگنده‌ «سوخو ـ ۳۴» روسیه

به‌گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه می‌گوید در حملات روز جمعه دوم اکتبر / ۱۰ مهرماه، جنگنده‌های «سوخو ـ ۳۴»، «سوخو ـ ۲۴‌ ام» و «سوخو ـ ۲۵» یک پست فرماندهی و یک مرکز ارتباطات در استان حلب و همچنین یک اردوگاه آموزشی در ادلب و یک پست فرماندهی در استان حما را بمباران کرده‌اند.

یک منبع نظامی سوری این حملات را تأیید کرد و افزود حملات با هماهنگی ستاد فرماندهی سوریه انجام گرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز از بمباران‌ اطراف حمص نوشته و افزوده است که بمباران اطراف حما و حمص راه را برای عملیات زمینی تانک‌های ارتش سوریه گشوده است.

سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز جمعه گفت جنگنده‌های چندمنظوره «سوخو» حداکثر دقت را دارند و از ارتفاع بیش از پنج هزار متر حمله می‌کنند.

اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید داعش به‌هیچ وجه در مناطق غربی و شمالی سوریه، مناطقی که روسیه آن‌ها را بمباران کرده، حضور ندارد.

این نهاد سوری مستقر در لندن می‌گوید شهر «دارت عزه» در استان حلب که روس‌ها به آن حمله کرده‌اند تحت کنترل چندین گروه شورشی، از جمله جبهه النصره، وابسته به القاعده است. همچنین در استان حما مقر فرماندهی «تجمع العزه» از گروه‌های ارتش آزاد سوریه، مخالفان ناسیونالیست بشار اسد، بمباران شده است.

شبکه لبنانی المیدان گفته است روس‌ها در ادلب گروه جیش‌العدل را مورد هدف خود قرار داده‌اند. این گروه ائتلافی از گروه‌های اسلامگراست که هم با رژیم اسد می‌جنگد و هم با داعش.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید جنگنده‌های روسیه مواضع داعش را که بیشتر در شرق سوریه قرار دارند نیز بمباران کرده است. او از کشته شدن ۱۲ نیروی داعش در رقه خبر داد.

یک هواپیمای بدون سرنشین که هویت آن روشن نیست نیز روز جمعه یک پایگاه داعش در رقه را هدف قرار داد.

منابع لبنانی اعلام کرده‌اند که صدها سرباز ایرانی در روزهای اخیر وارد سوریه شده‌اند تا در کنار حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه حملات زمینی در شمال غرب این کشور را آغاز کنند.

جبهه النصره و متحدانش در ماه‌های اخیر در همین منطقه پیشروی‌های زیادی داشتند.

روسیه از روز چهارشنبه ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    نمیدانیم دمب خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را . از روسها خائن تر و حرام زاده تر فقط خودشان .

  • hamid

    در بیانیه مشترکی که آلمان، ایالات‌متحده، بریتانیا و فرانسه در شامگاه پنجشنبه (یکم اکتبر / ۹ مهر) منتشر کردند از روسیه خواسته شده است که حمله‌های هوایی خود در سوریه را بر مبارزه علیه جنگجویان "دولت اسلامی" متمرکز کند. ترکیه، عربستان و قطر نیز از این بیانیه پشتیبانی کرده‌اند. در بیانیه مذکور همچنین تاکید شده است که حمله‌های روسیه به مواضع گروه‌های گوناگون اپوزیسیون سوری سبب ناامنی و تقویت افراط‌گرایی در سوریه خواهد شد. آنها "نگرانی عمیق" خود را از حملات هوایی روسیه در حما، حمص و ادلب ابراز کرده و در بیانیه خود آوردند: «این حملات غیر نظامیان را قربانی کرد نه شبه‌نظامیان تروریست دولت اسلامی را.» در بیانیه گفته شده است: «ما روسیه را فرا می‌خوانیم تا به حملات خود علیه اپوزیسیون سوریه و غیر نظامیان به‌سرعت پایان داده و تلاش‌های خود را بر مبارزه با دولت اسلامی متمرکز سازد.»

  • خسرو

    تا وقتی آمریکا از این سعودیهای بی شرف حمایت میکنند ، ایران و روسیه هم در سوریه بیشتر می تازانند .

  • Iran

    یک نقشه هدفمند: اوباما پولهای بلوکه ایران را آزاد کرد تا به روسیه پرداخت بشه وازاسد پشتیبانی نظامی بکنه. وقتی خرج جنگ از پول ما مردم *** یدخت باشه برای روسهای*** مهم نیست با کی بچنگند.