ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توتال و شل ۱۰۰جایگاه سوخت در ایران می‌سازند

به موازات صدور مجوز ساخت پمپ بنزین در تهران و شهرهای دیگر برای توتال و شل، شرکت‌های خارجی به سرمایه‌گذاری در ساختارهای نفتی ایران دعوت شده‌اند.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت ایران می‌گوید مجوز ساخت ۱۰۰ پمپ بنزین جدید برای شرکت‌های توتال و شل در تهران و شهرهای دیگر صادر شده است.

بیژن حاج محمدرضا، رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت اعلام کرده که سرمایه گذاران جایگاه‌ساز از بودجه، منابع مالی و امکانات لازم برخوردار نیستند. او هدف از واگذاری مجوز ساخت جایگاه‌های جدید از سوی شرکت‌های بزرگ نفتی را ایجاد برند در صنعت عرضه و توزیع فرآورده‌‌های نفتی خوانده است.

خبرگزاری مهر روز جمعه دهم مهر به نقل از حاج محمدرضا نوشته است: «هم اکنون سرمایه شرکت‌هایی چون شل و توتال، پنج برابر کل منابع و سرمایه شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت است.»

این مقام مسئول، یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات پیش روی جایگاه‌های سوخت را پایین بودن کارمزد فروش بنزین خوانده و گفته است با کارمزدهای فعلی امکان ایجاد برند و یا ارتقای سطح کمی و کیفی جایگاه‌های سوخت وجود ندارد: «در نشستی که با حضور مدیران ارشد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شده، طرحی به منظور اجاره و یا فروش جایگاه‌های سوخت به پالایشگاه‌های نفت مطرح شده است.»

رکن‌الدین جوادی، معاون وزیر نفت ایران نیز روز پنجشنبه ۹ مهر گفته بود که تهران از تمامی شرکت‌های نفتی از جمله شرکت‌های آمریکایی که الزامات جمهوری اسلامی برای سرمایه‌گذاری را رعایت کنند، استقبال می‌کند.»

خبرگزاری «تسنیم» به نقل از جوادی نوشت: «ایران در حال برنامه‌ریزی یک کنفرانس مهم در زمینه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز کشور است که ۲۱ اکتبر در تهران برگزار خواهد شد.»

معاون وزیر نفت ایران گفته است ایران برای توسعه میادین نفتی و بهبود وضع خطوط لوله و زیرساخت پالایشگاهی خود به دانش و فناوری خارجی نیاز دارد و برای شرکت‌های غربی از جمله شرکت‌های امریکایی جهت سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز این کشور  محدودیتی قائل نیست.

با وجود خوش‌بینی‌های اولیه در هفته‌های پس از توافق اتمی، سرمایه‌گذاران خارجی با احتیاط به بازار ایران می‌نگرند. سرمایه‌گذاری خارجی در ایران مستلزم رفع قطعی تحریم‌هاست. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران خارجی ضمانت‌های حقوقی و فضای امن از ایران می‌طلبند و تجربه سرمایه‌گذاری در دولت خاتمی و مخالفت نهادهای نظامی در پروژه ایرانسل یا فرودگاه بین‌المللی تهران از یادشان نرفته است.

بر همین اساس و پس از توافق هسته‌ای، هیات‌های اقتصادی خارجی از جمله هیات‌های آلمانی بیشتر در زمینه گسترش معاملات تجاری خود با ایران تمایل نشان داده‌اند تا سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در این کشور.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    بازهم قراردادهای ترکمانچایی با توتال ؟