ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس یک فوریت طرح «اجرای داوطلبانه برجام» را تصویب کرد

بر اساس این طرح دولت ایران اجازه خواهد داشت تا در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی «به شکل داوطلبانه» برجام را اجرا کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به طرح یک فوریت اجرای داوطلبانه برجام توسط دولت رأی دادند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، در جلسه علنی یکشنبه ۱۲ مهر مجلس شورای اسلامی، طرح دو فوریتی «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در برجام» مطرح شد اما به دلیل آنکه دو سوم آرای نمایندگان را به دست نیاورد به طور یک فوریت به تصویب رسید.

از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در مجلس، ۱۶۸ نماینده مجلس با یک فوریت این طرح موافق و ۵۷ نماینده مخالف بودند. ۹ نماینده رأی ممتنع دادند.

بر اساس این طرح دولت ایران اجازه خواهد داشت تا در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی «به شکل داوطلبانه» برجام را اجرا کند.

این طرح دولت را موظف می‌کند که به ۹ «وظیفه و تکلیف» به عنوان شروط اجرای فرجام پایبند باشد.

«التزام به سیاست خلع سلاح هسته‌ای جهانی»، «لغو همکاری با طرف توافق هسته‌ای در صورت عدم لغو تحریم‌ها»، «حفاظت کامل از اطلاعات طبقه‌بندی شده در حوزه نظامی و امنیتی در جریان نظارت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی»، «حراست از امنیت و منافع ملی در زمینه‌های موشکی و ساخت باتری‌های هسته‌ای» و «استفاده از منابع آزاد شده مالی در جهت اقتصاد مقاومتی و اولویت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی» از شروط این طرح است.

این طرح به امضای ۷۵ تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در موافقت با این طرح گفت که این طرح با نظر دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت مجلس تنظیم شده است و تأکید کرد که «این یک مسأله ملی است».

لاریجانی با اشاره به دستور علی خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران گفت: «آقا فرموده بودند اجماع شود.»

حداد عادل، حمید رسایی، حسین علی‌حاجی، مهرداد بذرپاش و علی اصغر زارعی از جمله نمایندگان مخالف دوفوریت این طرح بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این هم یکی دیگر از بازیهای مسخره نمایش اقتدار پوشالی مجلس نمایندگان وابسته به ولایت وقیه . البته خیلی زور زدند که ببر کاغذی پوشالی خودشان را نشان دهند ولی نتوانستند و فقط هارت و پورتی بیشتر نبود و ولی امر دزدان جهان که هنوز از ضربه سخت نوشیدن جام زهر سرگیجه دارد به این خائنین وطن فروش دستور داد که زودتر بساط این کار را جمع کنند و بیشتر از این آبروی نداشته اش را نبرند . مرگ بر علی خامنه ای دیکتاتور و کلیه نمایندگان بی اراده و مزدور و جیره خوار نظام پوسیده ولایت وقیه .