ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد مجمع تشخیص مصلحت از سانسور هاشمی رفسنجانی در صدا و سیما

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار اطلاعیه‌ای از سانسور اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع در صدا و سیما انتقاد کرد.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار اطلاعیه‌ای از سانسور اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع در صدا و سیما انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه شرق، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته که هاشمی رفسنجانی همراه با آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در مراسم بزرگداشت جان‌باختگان منا حضور داشته اما صدا و سیما در تمام بخش‌های خبری خود تصاویر هاشمی رفسنجانی را در این مراسم سانسور کرده است.

این اطلاعیه، صدا و سیما را در «تحریف فیلم‌های تاریخی و سانسور واقعیت‌ها» دارای سابقه دانسته و افزوده است که تلویزیون «اخیراً پا را فرا‌تر گذاشته و تیغ سانسور را متوجه برنامه‌های رهبری نیز کرده است.»

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام پرسیده که مشخص نیست صدا و سیما برای اعمال این سانسور «از کجا خط می‌گیرد که جسورانه چنین اقدامی می‌کند.»

هاشمی رفسنجانی دو سال پیش در مورد سانسور در صدا و سیما گفته بود: «مردم دیگر تحت تأثیر صدا و سیما و جعبه‌ای که مطالب را با سانسور به مردم تحویل می‌دهد نیستند؛ مردم ایران امروز آگاه شده‌اند و عقل خود را دست جعبه‌ای که سانسور می‌کند، نمی‌دهند.»

صدا و سیمای جمهوری اسلامی تنها شبکه رادیو و تلویزیونی ایران است که از سوی حکومت این کشور اداره می‌شود. شبکه‌های خصوصی رادیو و تلویزیونی در جمهوری اسلامی اجازه فعالیت ندارند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران زیر نظر علی خامنه‌ای است و رئیس این سازمان را نیز او تعیین می‌کند.

در عین حال شورایی به نام «شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی تشکیل شده که نهادی برای نظارت بر صدا و سیما است.

این شورا مسئول ارائه مستقیم گزارش‌ها و ارزیابی‌های قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی از عملکرد رسانه ملی به رهبر جمهوری اسلامی است.

این شورا از شش عضو (دو نفر به انتخاب رئیس‌جمهور ایران، دو نفر به انتخاب رئیس قوهٔ قضائیه و دو نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی) تشکیل می‌شود.

اعضای فعلی این شورا ابراهیم رئیسی و محمدجواد لاریجانی از طرف قوه قضائیه، عبدالرضا رحمانی فضلی و حسام‌الدین آشنا از طرف دولت و رمضان شجاعی و بیژن نوباوه به انتخاب مجلس هستند و ریاست آن بر عهده ابراهیم رئیسی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.