ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استیضاح وزیر راه در مجلس رأی نیاورد

نمایندگان مجلس ایران با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس ایران با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مخالفت کردند.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۴ مهرماه مجلس ایران، استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی بررسی شد و پس از پایان سخنرانی موافقان و مخالفان و دفاعیات آخوندی، نمایندگان مجلس با ۷۲ رأی موافق، ۱۷۵ رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع ۲۵۲ رأی با این استیضاح مخالفت کردند و آخوندی همچنان وزیر راه باقی ماند.

استیضاح وزیر راه مدت‌ها در کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی بود اما تا هفته گذشته اعلام وصول نشده بود.

استیضاح وزیر راه را ۱۵ نماینده امضا کردند. این نمایندگان حسن کامران، مجتبی رحماندوست، مهدی کوچک‌زاده، حسین‌علی حاجی دلیگانی، بهرام بیراوند، موسی‌الرضا ثروتی، محمود نبویان، جواد کریمی قدوسی، روح‌الله حسینیان، حمید رسایی، عبدالله سامری، ناصر وسوی لارگانی، نیره اخوان بی‌طرف، فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده بودند.

در این استیضاح پنج مورد ذکر شده بود. عدم انجام تعهدات زمان اخذ رأی اعتماد از جمله تأسیس و فعالیت سازمان ایمنی جاده‌ها؛ مشکلات حوزه عمومی وزارتخانه از جمله حذف نیروهایی که «مؤمن» نامیده شده‌اند و عدم اعلام موضع شفاف نسبت به رویدادهای سال ۱۳۸۸ و میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران اعتراضات آن زمان؛ مشکلات حوزه زمین، مسکن شهری و روستایی از جمله «ناتوانی وزیر» در ساماندهی بازار مسکن و اتمام پروژه‌های مسکن مهر؛ مشکلات حوزه حمل و نقل از قبیل تخلفات گسترده مالی و حقوقی و اقدامات «مغایر قانون» در شرکت راه‌آهن و عدم توجه به آمار تصادفات و کشته‌های جاده‌ای؛ و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه از جمله «عقد قراردادهای مبهم و غیرشفاف با قیمت های واقعی» و «تبعیض» در توزیع و تخصیص اعتبارات در استان‌ها؛ محورهای این استیضاح بودند.

در جلسه علنی مجلس هیچ‌کدام از فراکسیون‌های سیاسی از استیضاح عباس آخوندی حمایت نکردند.

عباس آخوندی در دفاع از خود گفت: «این استیضاح پنج ماه است به جریان افتاده است. من چهار بار در کمیسیون عمران حاضر شدم و هر بار پاسخ‌های من برای استیضاح‌کنندگان قانع کننده بود و استیضاح از دستور کار خارج می‌شد ولی دوباره عده‌ای امضا جمع می‌کردند و من به کمیسیون عمران می‌آمدم. این کار چهار بار تکرار شد.»

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گزارش داد که صبح روز سه‌شنبه قبل از جلسه علنی مجلس، حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از مخالفان وزیر راه و شهرسازی با حمل پلاکاردهایی خواستار عدم رأی مجدد به عباس آخوندی شدند.

ایرنا نوشت این تجمع غیرقانونی بود و تجمع‌کنندگان خود را مالکان زمین‌های شمال شرق تهران عنوان کرده و خواستار صدور دستور ساخت‌وساز در این مناطق شدند.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت پس از جلسه استیضاح وزیر راه از نمایندگان مجلس به دلیل ندادن رأی به آن تشکر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.